tirsdag 6. september 2011

Med lengsel etter det grønne

Hagen her er nå sånn noenlunde opparbeidet, med bed og singel, men akk, tabben er oppdaget. Hagen mangler ro, den grønne roen. Med årene er interessen for bladverk våknet, ser jeg ei grønn tue, må den bare bli med hjem. På dette bildet er det hosta, navnene går i surr, kanskje noen kjenner den igjen? Ellers er det Heuchera Caramel og hvit potentilla/mure som var sådd i fjor.

Varigert Filipendula, mjødurt.


Månedsjordbær, flekktvetann, minimalurt og astilbe

Flere hostaer uten navn og storkenebb med et deilig duftende bladverk.

Høstormdrue "brunette" og filipendula "Rubra"...... trur eg.

En aldeles nydelig liten sak fått av ei snill dame på hagegal, husker at den bar navnet Sissinghurst, er det en lungeurt eller? Sammen med den nydelige står det enda en hosta, tror jammen jeg er i ferd med å bli hostagal her også, i tillegg til alt det andre gale. Det flikete bladverket tilhører selvsådd rosekrage. Synes de er så vakre når "solene" stikker opp i mellom andre planter. Fikk så sansen for runde "soler" her før i sommer at jeg gikk til innkjøp av hvite prestekrager. Noe jeg er ganske sikker på at jeg kommer til å angre kraftig på, det er nok av lukeobjekter her om jeg ikke skal kjøpe flere.


Ha en fin dag.

-Tua

1 kommentar:

  1. Så masse lekkert bladverk! Den siste lignet på lungeurt ja, men jeg er ikke sikker.
    Du minnet meg nå forresten på at jeg skal titte på ormedruen vår om den har kommet i blomst, den var ny i fjor og blomstret ikke da så jeg er spent :)

    god helg!

    SvarSlett

Takk til de som tok seg tid :)