lørdag 11. februar 2012

X-faktor Lilla

Lilla er dagens farve i Moseplassens konkurranse om X-faktor i blomsterutgave.
Her er mitt bidrag:


Orientvalmuen Pattys Plum. Den er hardfør, vakker og på dette bildet våt. Kjøpte den som to barrots planter for 6-7 år siden, det røde "utskuddet" på bildet er den ene rota som viste seg å ikke være Pattys Plum, men en helt annen. Synes ikke det gjør noe, de er jo så fine der de står side om side i lilla og rødt.
Orientvalmuen liker å stå i fred så det får de, tross fargekræsj og feilplassering  bedet.


                                       Ha en strålende lørdag :)  -Tua

10 kommentarer:

  1. Den Patty's Plum er kjempefin! Virkelig lekker. Ha en fin lørdag!

    SvarSlett
  2. Åååh den var vakker! Jeg plantet noen i høst, har enda ikke sett de i blomst. Gleder meg til Sommeren:) Lykke til med ditt flotte bidrag! Klem Ellen.

    SvarSlett
  3. Flott med fargekræsj - oppkvikkende og utfordrende for sjel og sinn. Man trenger det iblant! :)
    God helg.

    SvarSlett
  4. Nydelig lilla blomst og flott bilde.

    Klem fra Marit.

    SvarSlett
  5. Kjekt med hardføre planter som takler det meste av den norske vinteren! Nydelig farge på din, og den røde ved siden av =)
    God helg, og lykke til!

    SvarSlett
  6. Hver gang jeg ser bilder av valmuer, så tar jeg meg i det at valmuekikket ligger på lur! Det finnes så mange flotte, slik som den du viser!

    Lykke til!

    SvarSlett
  7. Herlig:)kan ikke la være å smile når man ser noe så vakkert.
    Lykke til
    Klem
    Liza

    SvarSlett
  8. Valmuer...jeg blir svak bare av synet...de er så vakre:)
    Din Pattys Plum var et kjempeflott eksemplar:))
    Ønsker deg lykke til:))

    SvarSlett
  9. Vakkert bidrag. :)

    God helg fra Huldra :)

    SvarSlett

Takk til de som tok seg tid :)