torsdag 26. april 2012

Det går fortsatt sent i hagen her, været er ikke av det aller beste, men kjølige temperaturer og silregn. Men pytt, alt er bedre enn snø. En blå snøstjerne har duket opp :) Er den ikke søt?




Hvit scilla

Så langt har påskeliljene kommet 26 april


Hagen bak huset, 26 april. Mangt og meget er ikke gjort enda, kun 2 bed er ryddet for rusk og rask, men til helga er det håp, men langfri og finvær. Gleder meg til å stå krumbøyd over alt det vidundelige 4 dager til ende. Den 6 timers luke/rydde økta jeg hadde på søndag resulterte i en kropp som var stølere enn etter den hardeste treningsøkta jeg kan klare. Ute av luketrening vil jeg tro. Det kommer seg nok bråfort nå.

                               Hilsen hageTua

7 kommentarer:

  1. De snøstjernene er nydelige! Det er en koselig liten vårblomst. Jeg har ikke fått ryddet i alle bed jeg heller, men de melder om fint vær til helga her også. Da skal det ryddes...Ha en fin torsdag! Klem

    SvarSlett
  2. Ingenting er så vakkert som spirende vårblomster :)
    Ser ut til at dere har en flott hage, men flotte hager krever mye arbeid...
    Jeg har nettopp flyttet til en leilighet med en akkurat passe hageflekk for meg... jeg er ikke så dreven i hagearbeid, men har veldig lyst på en fin hageflekk.... første ledd er den kjøkkenhagen (i en eller to potetkasser) jeg snakket om i tidligere kommentar.... skal plante hekker, klatreplanter osv., så naboen ikke skal se alt jeg driver med på terasseplattingen min :) bør ha noe hurtigvoksende klatreplante eller buske/tre mot naboen....

    SvarSlett
  3. Heisan.
    Ekstra kjekt med det som kjem tidleg om våren. Ynskje deg ei flott hagehelg med fint vær. Hugs å setja deg nedpå innimellom og nyta det du har gjort (og sola håper eg) så varer kroppen i mange dager.....
    Ha det godt.

    SvarSlett
  4. Nydelige vårblomster:))
    Du spurte om campanula...jeg lar den stå ute om natten også, det er en 6-7grader så det greier den..og det er også litt varme fra veggen:)
    Ha en fin torsdag:))

    SvarSlett
  5. Skønne forårsblomster. En dejlig tid vi går i møde.
    Tak for kigget.

    SvarSlett
  6. Om du har fått unna 2 bed alt så ligger du alllerede godt foran meg. Som bare har tatt ett, men jeg håper også på godvær disse fridagene. Luking skal bli!

    SvarSlett
  7. Så fint hagen din er planlagt! Opphøyde bed, vanligebed og grus er planen her også:) Da ser det fint ut hele året:) Og så koselig med masse spirer- da begynner blomstringen snart!! Riktig god helg!

    SvarSlett

Takk til de som tok seg tid :)