mandag 23. april 2012

Ting skjer

Det skjer ting både ute og inne, litt sent går det siden temperaturen ikke er så frakk enda, men varmen kommer vel.


Disse er forvist fra et kjølig gjesterom og ut på verandaen, da med fiberduk over seg. Peoner, hostaer og diverse planter jeg kjøpte på hagemessa.


Spede spirer lyt få stå, disse har stått inne med litt for mye varme og litt for lite lys, også utkastet på verandaen med duk over seg. De får lov å komme inn på natterstid fortsatt.


Dahliaspirer i potte etter potte i vinduskarmene, kun ei potte som ikke har spirt, men jeg håper fortsatt.


Siden drittværet er komplett i dag med 4 grader og kraftig regn/sludd koser jeg meg innendørs med en bukett deilig duftende Freesia. Tenk, kanskje neste helgs bukett er fra egen hage.

                                  Mandagsklem fra Tua

6 kommentarer:

  1. Wow så mye artig du har på gang , det ser jo ut til å være fine kraftige planter du har kjøpt.
    Spirene kommer vel så fort det blir varmt nok til å stå ute og få lys og varme.

    Lykke til på Give Awayen min og ha en fin mandag.
    Klem fra Marit.

    SvarSlett
  2. Jeg har for første gang i mitt liv planlagt å anlegge en mini-kjøkkenhage.... Har veldig liten erfaring, men har nå tenkt å prøve... jeg tenker at jeg venter til jeg kan så direkte ut i jorda... er det lurt, eller hva?
    Jeg tenker jeg har lyst på:
    *dill
    *gressløk
    *salat
    *tomat
    *gulrøtter
    *sukkererter
    .... vel, aner ikke... men bare bittelitt av hver sort...

    Noen tips`?

    SvarSlett
  3. Som det spirer og gror hos deg!..og fresia er bare så nydelig:)
    Ha en fin kveld:))

    SvarSlett
  4. Ja, ting skjer og det er så herlig! HURRA for våren!

    SvarSlett
  5. Jeg har også begynt å sette ut endel. Noe står faktisk ute i natt også, siden det ikke er meldt nattefrost. Men faren er ikke over her heller, så det gjelder å følge med på temperaturene.
    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  6. Åhhh det er sås stas nå om dagen! Vi må ha den aller beste vårhobbyen!!!

    SvarSlett

Takk til de som tok seg tid :)