onsdag 11. juli 2012

Nedslått.

Ja jeg må innrømme det at grå/blå tanker og stemninger sniker seg på her, regnet øser ned (80 mm siste døgn), hagen går rett vest, roseknuppene råtner og peonene mugner. Får innmari lyst til å banne høyt uten at det hjelper noe særlig heller.  Det eneste som breier seg er vassarve og et annet ugress som er ganske pent med rosa blomster og rundt 40 cm høyt. Lett å luke, men utrolig irriterende.


Hekken ligger (ja, den skulle vært klippet), jomfrurosa ligger, storkenebbene ligger.


Utslått med midtskill har denne rynkestorkenebben Philip Vapelle fått i anledning sommerværet.


Valmuene med feil farge ligger utstrakt på vår grus.


Therese Bugnet velter seg over primula og dagliljer, i utgangspunktet var hun nå ca 180 cm høy, men ikke nå lenger.


Litt sliten frøstjerne har lagt seg ned. Sånn ser det ut her nå, ferien starter i morgen, og det er fortsatt meldt regn. Når en ikke har annet å klage på enn været bør man holde munn, ja jeg vet det, jeg er bare så inni hampen lei akkurat nå. Litt sol kunne nok ha hjulpet mye :) Med 3 1/2 ukes ferie bør vi ha en fair sjanse til det .... trur eg.


                                   Hilsen litt nedslåtteTua som snart reiser seg igjen

16 kommentarer:

  1. Når man har ventet så lenge på at peoner og roser skal blomstre så er det lov å klage når de blir ödelagt av regn! Håper regnet gir seg snart og at du får fint ferie- og hagevär.
    Klem!

    SvarSlett
  2. Ingen trøst - men det ser sånn ut her også. Jeg rakk å klippe plenen i går før regnet kom, men det motiverer ikke til luking når alt er så vått.

    SvarSlett
  3. Får håpe du får oppleve litt sol i ferien din. Men sånn som det har regnet i det siste, så kan en bli både nedslått og oppgitt. Blomster tar seg ikke godt ut når de ser ut som noen har sittet på de. Det mest sørgelige er rosene, valmuene og peonene. De tåler ikke sånt vær. Stor trøsteklem fra Marit

    SvarSlett
  4. Vil bare sende deg noen varme tanker og håper det hjelper litt!

    Det er slik hos nesten alle nå. Det trøstet jeg meg med i går kveld, men det hjalp jo liksom ikke ;)

    Klem Vivi

    SvarSlett
  5. Oi, jeg føler med deg. Veldig synd med pionene og rosene.

    SvarSlett
  6. Å så kjedelig, du har all grunn til å deppe litt når en ser at vårens forberedelser og jobb ligger som pannekaker på bakken.

    Vi får håpe det snur snart.

    Det har nok ikke regnet så mye her ,men å vanne har jeg ikke gjort i sommer.
    Det har vært så artig med alle frøene jeg fikk fra deg ,jeg har ikke hatt eller sett så flotte valmuer noen gang, og ja den lave blå storkenebb er så søt.

    Klem fra Marit.

    SvarSlett
  7. Den dypeste medfølelse fra en Bergenser! Og jeg vet jo akkurat hvordan dette føles... Men bakom skyene..! Opp med humøret :)

    SvarSlett
  8. Trasig når det blir så mye regn at alt ligger flatt. Håper det letter opp snart.
    Trøsteklem fra meg.

    SvarSlett
  9. Helt enig. Akkurat nå står alle enggangsblomstrende roser i fullt flor - og ligger klistret, klissvåte utover plenen. Ikkeno stas.

    SvarSlett
  10. Hei du, håper du får tatt turen innom Kjell Arne på Kvam da, det er et bare må-besøke-gartneri. Og dersom du tar turen innom så får du hilse så masse fra hun rosegale fra Lillehammer.
    I dag bøtter ned igjen men jeg skal plante roser åkke som.
    Ha en god tur hvor hen nå turen måtte gå!

    SvarSlett
  11. Er så enig så enig... møkk lei... yr.no er ikke oppmuntrende lesing om dagen for vårt område ihvertfall... deprimerende sommervær...

    SvarSlett
  12. Uff ja slik er det her også....! Noen av plantene har knekt av alt regnet, men slik er den norske sommeren noen ganger. Støtte opp plantene tidlig på sommeren gjøre de mye i England, noe jeg skal bli bedre på neste år!

    SvarSlett
  13. Hei Tua! Det er lov å bli lei imellom og jeg forstår det så godt når man legger ned mye jobb i hagen. Naturen tar plutselig over og man føler jo at strevet er til ingen nytte, desverre. Her ved sjøen er det faktisk vinden som tar overhånd imellom [mager trøst nå kanskje], men naturen byr på mange utfordringer for oss enten det er det ene eller det andre. Nå får vi håpe på riktig sommer over hele landet og jeg ønsker deg en strålende ferie.

    SvarSlett
  14. Uff ja her ser det også slik ut:( Har satt et par paraplyer over noen roser som jeg har netting rundt (pga rådyr) Vil så gjerne se de blomstre. Og alle sneglene her..det tar helt av! Nei da er det greit om vi klarer å fokusere på noe annet gøy istedet! Er spent på noen pelargonier som står med knopper i vinduskarmen:) De som jeg satt ut tidligere i sommer, ser ut som frossne skjeletter ute. Vi druknet jo i regn sist sommer også..jaja det er vel godt for noe:) Men klart vi savner mer blå himmel. De kommer snart:)

    SvarSlett
  15. Huff og huff! Det er ille å se den flotte hagen din slik....80 mm regn er skrekkelig mye, men det kan da ikke fortsette slik vel? Her regner det også i dag, og jeg hadde siste arbeidsdagen i dag. Håper de neste fire ukene kan vise til litt sommervarme så hagene våre kan gjenoppstå i all sin prakt senere i sommer! Trøsteklem fra meg :)

    SvarSlett
  16. Åhhh, det er så kjedelig at det blir sånn... skjønner godt at du er sur og lei! Jeg regner jo med at ikke er noen trøst at min hage også ser slik ut. Løp på plantasjen en dag for å kjøpe støtter, og fikk rettet opp noen... men det finnes jo grenser for hvor mange støtter man skal ha rundt omkring i hagen. Håper finvære kommer=)))

    SvarSlett

Takk til de som tok seg tid :)