tirsdag 7. april 2015

Jag trodde

ikke at englene fantes, men at påskeferien skulle vare en hel evighet. Det gjorde den ikke. Plutselig er det slutt på late dager, skiturer, grilling og latmannsliv.
Slow start for meg som skal på siste skiftet i dag.


Joda, her er det fortsatt snø. Vi har tilogmed fått påfyll et par ganger i løpet av påska, noe vi ikke trengte da vi hadde nok snø fra før. Bildet er tatt fra drivhuset, som ikke er startet opp enda. Har bestilt ny vifteovn som er beregnet for drivhus, med frostvakt og greier. Bare den ankommer, skal det nok bli liv i drivhuset rai rai :)


De furtende tomatplantene har blitt noe blidere etter et påskeopphold i stua med resten av familien. En del av dem døde, men nye er sådd. I går ble de priklet og i dag skal de på dagis (dagsopphold i drivhuset mens jeg er på jobb).


Midt i priklinga i går......skriiik.....tom for jord. Da ble det en tur på plantasjen, ingen megafan av deres plantesalg, (her selger de H2 planter i H5 sone) men de har iallefall oppe når jeg trenger mer jord.


Hvor kule er ikke disse? En krysning av Explosive Ember og Bolivian Rainbow.


Chili Cayenne Long Slim. Sådd i august i fjor, bærer frukter nå.


Midt i snøkaoset er det litt å se på. Disse står inntil husveggen og kommer først av alle. Snøfonna foran er så høy enda, at det er bare vi som bor her som ser de.


Når jeg ikke prikler, jobber eller går på ski, så strikker jeg fortsatt. Disse vottene fikk bein og gå på :)

             

                                                  -Turid

7 kommentarer:

  1. Fint at du kan komme igang i drivhuset :-)) Men sååå mye snø enda, da er det viktig å se lyst på livet.
    Flotte paprikaplanter ! og..supert at de fleste tomatplantene har kommet seg. Våre flyttet ut i drivhuset igår og idag er det mye som bare må prikles !
    De vottene var supre (har du noen oppskrifter?)
    Ha en fin uke:-))
    Eirin

    SvarSlett
  2. Godt at Tomatene dine har kommet seg og vokser. Flotte Chiliplanter, riktig spennende sorter. Håper snøen hos deg forsvinner snart.

    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  3. Oj så mycket snö, tur att du kan komma igång i växthuset ändå:)
    Vilka fina vantar du stickat.
    Ha en fin vecka
    Kram Maria

    SvarSlett
  4. Ja det var et sjokk å være tilbake til normalen :-)) Lekre votter! Jeg kjøper inn jord på høsten til vårens såing :-)) Lykke til med priklingen!

    SvarSlett
  5. Ja du har det jammen meg hvitt, gitt! Fine votter:)

    SvarSlett
  6. Oi, så mye snø du har, og du tar det jammen med godt humør! Jeg hadde nok ligget under dyna og nektet å stå opp=) Nydelige votter du strikker. Imponert=) Fin ny uke til deg=) Vibeke

    SvarSlett
  7. Skjønner ikke at du hæler ("Østfoldsk for holder ut) jeg med all denne snøen. Håper du blir kvitt den snart!
    Men krokus ved husveggen er jo nydelig da, selv om det er snøfonner rundt:-)
    Klem Nora

    SvarSlett

Takk til de som tok seg tid :)