fredag 21. oktober 2011

Hemorocallis

Kjøpt som hybrid uten navn.


Ed Murray

Katherine ett eller annet

Har 3 hvite, tror dette er gentle sheperd, de andre hvite er Joans ? og artic snow

red rum?

Frans Hals

Ukjent ekstremt gul

Navnløs.

Har hatt ei pågående dille på dagliljer over noen år nå, samlingen har vokst jevnt og trutt. Det som er dumt er at mange av dem aldri har blomstret, de rekker det rett og slett ikke her. Har vurdert i sommer og grave de opp igjen, kjedelig å ha masse planter som aldri blomstrer. Førstemann ut er alltid den gule gamle med den deilige duften, den skal definitivt ikke graves opp, men mange av de andre står bare der å måper hele sommeren uten en eneste blomst. Jeg trodde dagliljedillen var over her før i sommer, men ups, fant tre fine eksemplarer på det lokale hagesenteret med knopp, vips så¨ble de med hjem. Så jeg kan ikke kalle meg særlig konsekvent iallefall.

                                                      Ha ei riktig fin helg alle sammen.

                                                                      Tua

2 kommentarer:

  1. En flott samling av dagliljer! Har noen få selv, men de varer så kort her nede. Et par-tre uker, og det er over. Skulle ønske de hadde gjenblomstring. Noen har det kanskje?
    God helg.

    SvarSlett
  2. Så mange flotte dagliljer du har. Jeg har ikke så mange, men Frans Hals har jeg også.
    Ha en fin helg!

    SvarSlett

Takk til de som tok seg tid :)