mandag 24. oktober 2011

Tålmodighetsplante

Dancing Butterfly, trur eg. 

Krinkled White ble smuglet hjem fra blomstertorget i Amsterdam i mannens joggesko.

Den alminnelige Sarah Bernhard som er ualminnelig vakker.

Hmm, et eller annet med Victorie de la Marne?

En del av peonbedet.

Bowl of Beauty

Ukjent liten sak, kjøpt umerket for bare en liten slant penger:)

Peoner noe av det vakreste som finnes i hagen etter min mening, de blomstrer bare en kort stund, er dyre i innkjøp, en må vente i flere år før de blomstrer, i blandt ganske mange år faktisk. Kanskje det er "strevet", ventetiden og prisen som susen? Ikke vet jeg hva som driver meg, men når de står der i all sin prakt og skjønnhet er det verdt alt. Bonusen er at plantene blir bare større og større. Ekstrabonus: har 5-6 peoner til som ikke har kommet i blomstremodus enda, krysser fingrene til våren igjen.


                                                  Hilsen Tua

3 kommentarer:

  1. Dette er jo like morsomt hver forsommer. Hadde en spennende tid rundt midtsommer da tre som aldri hadde blomstret før endelig foldet ut sine fantastiske blomster :-)

    SvarSlett
  2. Jag hoppas mannen gikk med krykor för både hans och plantans skull ;-)
    Pioner är vackra men ack vilken plats dom tar!
    Dagliljor skulle jag gärna ha fler av, så många vackra du har :)

    SvarSlett
  3. Peoner hører så absolutt til mine favoritter og er utrolig vakre.
    Venter på en Sarah Bernhard som jeg håper skal blomstre til neste år.
    Takk for besøket inne hos meg !

    SvarSlett

Takk til de som tok seg tid :)