tirsdag 15. mai 2012

I startgropa

Planter i startgropa, det skjer undere hver eneste dag i hage nå, tross vind, kulde og regn i massevis.

Rosenrot, trur eg, den er kjøpt umerket.

Gulveis kjøpt på planteloppemarked for noen år siden.

Vårvortemelk på tur.

Dicentra eller småhjerte/fenrikshjerte.

Pulmonaria sissinghurst white

Blå hyacinter


Mye er å tur nå, det er en fantastisk følelse å ta turen ut i hageparadiset etter jobben eller noen ganger før også, hver eneste dag. Har man hage, har man stor rikdom.


                                   hilsen paradisTua

9 kommentarer:

  1. Nå skal jeg ta meg ut en tur snart og sprinkle frø over alt! Koselige vårbilder du har tatt- nå er jo våren kommet skikkelig i gang:) jippi!

    SvarSlett
  2. Så mye flott du viser i dag. Nydelig Pulmonaria!
    Ja, det er mye å glede seg over i hagen på denne tiden. Nå skjer det så mye at man kan gå på oppdagelsesferd hver dag.
    Ha en fortsatt fin uke!

    SvarSlett
  3. Kloke ord du kommer med på slutten av innlegget ditt der ja.

    Det kommer noe nytt hver dag nå , men hadde vi fått litt varme ville det meste ta fart.
    Rosenrot har jeg tenkt å skaffe meg ,mest for jeg liker formen på planten.
    Koselig og se bilder fra hagen din , Marit.

    SvarSlett
  4. Herlige planter og kloke ord, føler meg heldig som har muligheten til å ha hage, blomster osv
    Klem
    Liza

    SvarSlett
  5. Så mange herlige planter du har i hagen din!
    Det er vel balsam for sjelen å få være ute, bare været er sånn brukbart.
    Ønsker deg en koselig kveld.
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  6. Hei!
    Så herlig det er å plante ut planter. Jeg er helt sikker på at du koser deg :)

    Det er helt riktig det du sier. Har man en hage, så behøver man ikke stort annet :) Klem

    SvarSlett
  7. Ja det er deilig å være ute i hagen. Her slapper jeg av :-)

    SvarSlett
  8. Så deilig med vår ;)

    Fabelaktigmannen hilser og takker for kommentar.

    Fin kveld til deg.
    Jeg har dessverre litt fraværende i bloggsfæren, har vært på jobbreise og er hjemme i ca 36 timer før jeg må pakke kofferten og vende nesa mot Manchester for weekenden.

    klem

    SvarSlett
  9. Ja nå var det mye på gang i bedene dine:)
    Det er så gøy å følge med på de ulike som vokser seg til:)

    Asparges...nei..du trenger ikke tang for å dyrke de...
    det er jo egentlig en strandplante..og vokser gjerne i sandjord.
    Jeg har litt fet jord..derfor blander jeg inn sand for å lette den..og så gjødsler du som vanlig:))

    SvarSlett

Takk til de som tok seg tid :)