søndag 6. mai 2012

Nye adopsjoner

Jeg er antakelig klin gæærn, hage gæærn. Fredag morgen lå snøen i hagen, hva gjør en hagegal da? Sånn ca 1,5 time før jobb, slenger å meg vinterklær (det var på fredag helt nødvendig) å kjører til Lillehammer. På 45 minutter raider jeg Lillehammers 3 hagesenter. Det er en fabelaktig følelse når staudene igjen er på plass. Men akk, litt skuffet er jeg, intet nytt under solen.
Ok, skal innrømme at jeg fant noen få som fikk bli med hjem. Aurikler, min nye dille :))









En aldri så liten flekktvetann og allium ble også med. Å neste uke kommer rosene for salg :)) Hjelpemeg.

                                   Hilsen Tua

6 kommentarer:

  1. Kanskje man handler de fineste blomstene når snøen daler ned... Da blir man jo ekstra motivert til å handle seg til vårfølelsen:) Kaldt her og, men vi har heldigvis sluppet snø. Det skal bli så hyggelig å få frø i posten. Gleder meg veldig :) Så snill du er:) Ha ei fin ny uke. Vibeke;)

    SvarSlett
  2. SÅ fint at frøene er kommet fram. Jeg sådde de samme frøene (klarkia) da dine gikk i posten - og de spirte i går. Det vil si 1-2 dagers spiretid på varmt badegulv :-) Håper du også får spiring.

    SvarSlett
  3. Neste gang du reiser til Lillehammer, så si fra til meg. Så kan jeg være med å være gal :)Roser vil jeg også ha :)

    Flotte planter du kjøpte!

    Ha en super mandag. Klem

    SvarSlett
  4. Hehe... jeg kjenner meg så godt igjen!
    Alt som en dag skal bli min hage er pr i dag hauger med leire og fyllmasse, og jeg lengter desperat etter å kjøpe massevis av stauder... Men enn så lenge har jeg klart å holde meg i tøylene - det kan nok skyldes at det ikke er mer enn ett par dager siden siste snøen forsvant fra jordene her.
    Ønsker deg en fin ny og varm uke med masse hagetid!
    Kikk gjerne innom bloggen min og delta på min give away om du får tid innimellom staudeplntingene!
    Titti-klæmm!!

    SvarSlett
  5. Kjenner meg veldig godt igjen ja! Finnes ikke noe kur mot galskapen heller, har jeg hørt...Men vil vel for alt i verden aldri kureres heller;) Nydelige aurikler du har kjøpt! Den ene lyse der, var jo veldig lik den ene frøsådde som jeg har vist på bloggen:) Nå vet jeg hva jeg skal se etter neste gang jeg er på et hagesenter:) Å gå på hagesenter å kjøpe planter er nesten like viktig som å spise frokost på denne tiden av året. Det skal være en selvfølge;) Vi som har hatt måneder med grå vinter og bar jord, så er det jo ikke rart at vi trenger å handle inn noe grønt til hagen eller balkongen vår. Ønsker deg en flott ny uke Tua:) Klem Ellen.

    SvarSlett
  6. Nå må det vel snart være slutt på snøen på denne siden av sommeren. Aurikkelen på det første bildet var nydelig!

    SvarSlett

Takk til de som tok seg tid :)