torsdag 17. januar 2013

Slik går no dagan

Januar...... kjeieste og lengste måneden i året, og ikke minst den ufyseligste og kaldeste. Fryktelig mange minusgrader ute, det er snø, men ikke nok etter min mening. Tenker på alle planter og roser som står der ute helt alene, med tele krypende nedover røttene.
Januartrøsten er dette:


Mange tulipaner :) Akkurat nå er det de hvite som regjerer, men litt utover kommer de fineste rosa en kan tenke seg. Vår som varer ei uke for en billig penge.


DIY av leire med snål lukt. Tørka i vinden av varmepumpa i ei hel evighet, så malt med hobbylakk.


Skakke lys eller skakk fotograf?


Juhuuuu, da er hagesesongen 2013 øyeblikkelig i gang. Staudefrøene skal i jorda og under snøen, resten må vente ei stund til, drivhuset er temmelig kaldt enda.


Frø, i tilfelle det jeg hadde ikke var nok, å det blir det sikkert aldri. Nok frø mener jeg.


                                 Fin torsdag :) Hilsen Tua

14 kommentarer:

  1. Så fint med hvite tulipaner, lysestaker og lys:)
    ...selv om enten lysa eller fotografen er skakk ;)
    Lykke til med såinga! Spennende.
    Ha en flott torsdag.

    SvarSlett
  2. Tulipaner er fint :)
    Søte lysestaker du har laget også :)
    Ønsket meg grønne fingre til jul, men fikk det ikke, så lite frøposer å fnne her i gården ;)
    Lykke til :)
    Klem

    SvarSlett
  3. Januar er lang, det kan jeg være enig i. Men det blir alltid litt triveligere med friske blomster i stuen.
    Jeg holder på å sortere staudefrø for tiden. Noe skal ut i kulden nå og noe kan vente til seinere.

    SvarSlett
  4. Ja en får fyre med begge hender og kose seg inne med blomster og vår forberedelser.
    Så fine lysføtter du har laget, de passet flott sammen med de hvite tulipanene dine.

    Jeg skal gjøre istand en kasse med staude frø som skal ut jeg også,
    men jeg venter på noen merkepinner jeg har bestilt, papirlapper einer seg dårlig når det skal stå ute.

    Ha en fin dag, Marit.

    SvarSlett
  5. Kaldt her også, brrrr. Har akkurat sådd noen stauder som skal ut i kulda, men lurer nå på om det er for kaldt å sette dem rett ut.

    SvarSlett
  6. Ja, januar kan jeg klare meg uten....men nå har vi ihvertfall unnagjort förste halvpart:-)

    Såing er en måte å fortrenge vinteren på synes jeg. Jeg har forelöpig bare sådd stauder, men det blir vel litt grönnsaker etterhvert også. Deilig å få jobbe med jord på denne tiden av året:-)

    Klem!

    SvarSlett
  7. Frø får en aldri nok av, det er helt sikkert. Flotte lysføtter du har laget! Du finner på så mye spennende :-)
    Kaldt her også, men bare 1/3 av hva det var for litt siden. Det snør her, og det er bedre enn 21 blå grader. Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  8. Er bare innom for å Ønske deg en nydelig torsdagskveld. Her skal kvelden tilbringes med mannen - det beste jeg vet *lykke*

    smil og klem
    -Maia

    SvarSlett
  9. Ja, det er kaldt rundt omkring i landet vårt men kva kan vel passe bedre då enn frøsåing. Og sant som du seier....det blir aldri nok frø. Dukkar opp fristelsar heile tida :))
    Deilig med ein lys tulipanbukett som kan korte ned på ventetida til våren kjem.

    Ha ein fin god og forhåpentligvis varm kveld innadørs.

    Klem MarJE.

    SvarSlett
  10. Kaldt og mørkt..ikke greit med denne måneden nei...
    Godt en kan trøste seg med blomster og frø litt etter litt...
    så går det over denne gangen også:))
    Ha en trivelig kveld:)

    SvarSlett
  11. Hei du! Det er vinter i Norge, og det merkes, men det er jo slik det skal være. Godt du har mange flotte ting å trøste deg med. Tulipaner, frø og jord under neglene er jo himmel!!!

    Ønsker deg lykke til med alle frøene! God klem

    SvarSlett
  12. Dagan går nu med mange flotte saker og aktiviteter hos deg da:) Plutselig kommer våren!

    SvarSlett
  13. Fine tulipaner. Spennende med frøsådd. Ha en deilig helg :)

    SvarSlett
  14. Så flink og kreativ du er=) Artig at vårsesongen er i gang. Skal straks kjøpe såjord jeg også=) Håper du får ei fin, fin helg=) Vibeke

    SvarSlett

Takk til de som tok seg tid :)