tirsdag 4. mars 2014

Enda mer

chili og tomat. Det er akkurat som en karusell, det går fortere og fortere, jeg er helt ustoppelig når det gjelder å utvide frøsortementet. Kanskje det ikke var så lurt med planterom inne. Det tar liksom helt av. I fjor hadde jeg 7 sorter tomat, ialt 20 planter. Sammen med 4 agurkplanter og 3 paprikaplanter var drivhuset på bare 10 kvadrat fylt til randen. Den koselige sitteplassen kunne jeg bare glemme. Det kan jeg nok i år også.


Dagens chilisådd. Vet det begynner å bli sent å så chili, men jeg måtte ha denne også.


Flere tomatfrø. Til nå er det 15 sorter å så, nå blir vel kunsten å ha bare en av hver......


Vi får se da vet du ;)


                                    -Turid

5 kommentarer:

  1. Hehe, det lyder veldig kjent. Jeg har sådd tomat og flere sorter chilli, og skal så purre og persillerot for første gang. Men etter det er det bare blomster. Da er det ingen begrensninger bortsett fra størrelsen på drivhuset ;-) Planterom gir ekstra lyst til å så ja. Har lagt i vann frø av klokkeranke i dag, og de blir omfangsrike fort. Best å få startet i drivhuset snart ;-)

    Kos deg med frøgalskapen!

    SvarSlett
  2. He he :-D Jeg må humre her jeg sitt. Lystelig beskrevet :-)) Og ikke så rent lite gjenkjennelig... Selv uten drivhus =O Lykke til!

    SvarSlett
  3. Åja..det er ikke lett å begrense seg..når en først har startet:)...masse deilig blir det her...og flotte ringblomster i innlegget før!
    Så får vi håpe på sol..og snøsmelting hos deg:))

    SvarSlett
  4. Jeg klarer aldri la være å plante ut alle plantene jeg prikler i hver sin potte. Stakars små, kan jo ikke drepe dem når de har vært så flinke til å spire... Jeg sådde tomater i helga - gamle frø, så kanskje bare passelig antall spirer :-)

    SvarSlett
  5. Jeg er imponert.
    Blir spennende å se resultatet.

    :) Inger

    SvarSlett

Takk til de som tok seg tid :)