torsdag 20. november 2014

En god ting kan ikke gjentas

for ofte. Dagens gode ting eller lunch om du vil, er enkel, sunn og veldig god. Det fine er at den kan spises til andre måltider også om du vil.


Dyp matfilosofi: man tager hva man haver.
En boks tunfisk i vann opp i bollen. 2-3 ss matyoughurt, kan halvblandes med majones om du liker det. Så var det grønnsakene, det var igjen grov reven gulrot fra gårdagens middag, den endte sine dager i denne bollen. Paprika i biter, purreløk et par runder med pepperkvern.
Rør til alt er blandet.


Jeg spiste hjemme så tunfiskrøra ble bredt utover et knekkebrød, et hardkokt egg smaker veldig godt til, noen ringer rødløk eller gul løk om du vil. eller ikke løk hvis du ikke vil, eller noe annet om du vil :)


Advarsel!
Ikke lag lunchen din så høy som jeg gjorde. Det tok seg overhode ikke bra ut da løkringene datt av og paprikabitene drysset av rundt om kring. Dette er en genial ta med på jobben lunch. Ha røra i en tett boks, en gaffel og spis brød eller knekkebrød ved siden av, mye mer elegant enn å søle rundt og på seg. Røra er holdbar i kjøleskapet en 3 dagers tid, så lag mye når du først lager.


                                                -Turid

2 kommentarer:

  1. Hei
    Dette så utrolig godt ut, og jeg ble utrolig fristet. Takk for oppskrift.
    Klem Vivi

    SvarSlett
  2. Tunfisk i salat og sammen med grønnsaker er fantastisk godt, ja takk for tipset Turid nå vet jeg hva jeg skal kose meg med i morgen.

    Ha en fin kveld.

    SvarSlett

Takk til de som tok seg tid :)