tirsdag 19. juni 2012

Alle mine diller, kapittel 3.

Hosta!! Ei flott plante med vakre blader og fin fasong. Hardfør, ofte litt dyr i innkjøp, men etter flere såforsøk har jeg innsett at jeg må nok åpne lommeboka å kjøpe. Ikke ei eneste hostaspire har jeg sett her. Det sier nok mer om meg enn hostaen ;) Rotekjerring som jeg er, (med hjelp fra skjæra) er mange av navnelappene borte. Kjenner du igjen noen, skriv det gjerne i kommentarfeltet. Drømmer om oppdaterte plantearkiver her, ha-ha, ikke lett når mannen mener plantene her i hagen burde hatt borrelås, så mye som de flyttes rundt.

Hostaen er ukjent1, men sidekamerater er en flekktvetann.

Ukjent2

ukjent3

ukjent4

ukjent5

ukjent6

ukjent7

ukjent8

Hosta pilgrim

Dogghosta, H.S.eleganse

Hosta hybrid invincible

Dette er et utvalg av hostaene som bor i hagen her, varetellingen sier meg at det tilsammen bor 30 forskjellige hostaer her. Jeg visste ikke at de hadde blitt så mange ;)


                              Fineste tirsdagen til dere, hilsen hostadilleTua

4 kommentarer:

  1. Skjønner veldig godt at du har dilla på Hosta. Det er så utrolig mange fine, men de koster, ja!

    Jeg har delt noen som har blitt store, og det har gått veldig fint, selv om jeg hadde tvil.

    Ha en fin kveld og nyt dagene som kommer! Klem

    SvarSlett
  2. Ja når det gjelder hostadillen så tror jeg nok du er i godt selskap :)

    SvarSlett
  3. Hei Tua. Så mange fine hostaer du har! Det er så utrolig mange fine. Her sklir vi i snegler om dagen, og sneglene spiser på hostaene mine. Har klippet over trehundre snegler bare i dag,æsj! Ønsker deg en fin Sankthans aften. God klem fra Ellen

    SvarSlett
  4. Tack, nu har jag vandrat genom många verka blombädd hos dig. Det är en fantastisk hage du har :)

    SvarSlett

Takk til de som tok seg tid :)