torsdag 14. juni 2012

Tusen takk

Det er så deilig å ha noen å dele hagegalskapen med, stakkars mannen forstår ikke helt min elleville glede over bittesmå og store ting som skjer i hagen. Han liker hagen og synes det er fint, tro ikke annet, men det er den gale delen av meg han ikke helt fatter. Så tusen takk for alle som leser, kommenterer, gir råd, gir av seg selv og sin galskap så jeg slipper å føle meg alene om dette ;) Og tusen takk for alle de fine hagene jeg kan besøke fritt hver eneste dag for å hente inspirasjon og glede.

Litt nytt på hagefronten må til hver eneste dag, dagens er:


Den hvite alpeklematisen har nå kommet hjem hit til Gausdal, måtte hun trives like godt som meg her i hagen. Tanken er at hun skal henge på det mørke gjerdet.


Tøffeste gresstusten jeg har sett på lenge,  Carex comans "Frosted curls", måtte den bare overleve her.


Er i gressmodus i dag, Molinea ar. Transparent og Carex pendula ble også med hjem. Litt leca i jorda vil sikkert hjelpe disse til å overleve vinteren. Tok med ormegras også, Dryopteris "Polydactyla" og Athyrium filix-femina.


Obelisk tror jeg det heter, en til hver av klematisene jeg plantet før i uka. Kjøpt på Plantasjen for halv pris. De er bare satt i bedet, ikke dandert som dere ser, den ene står på snei og det kan vi da ikke ha noe av ; )


Ei kasse med mye rart. Blomkarse, rødkål, palmekål og tagetes, aner ikke hvordan dette blir utpå sommeren , antar det er verdt forsøket.


Selvsåer i bedet, litt snodig blomst.


Flere selvsåere, her med litt mer normalt utseende på blomsten og fargen. Dette var dagens runde i "hurten og sturten" før alt det andre må gjøres.

                          Ha en flott torsdagskveld, hilsen Tua

6 kommentarer:

  1. Det blir flott med hvit klematis mot det mørke gjerdet! Jeg liker også så godt gress. Skal ordne med noen jeg også etter hvert. Det var lurt å lage en drenert vokseplass til dem! Det skal jeg passe på også.

    SvarSlett
  2. Det er kjempe fint å være hagegal! Jeg sto i kveld og telte knupper på ei rose i hagen, og det kommer flere blomster i år enn i fjor. Så sa jeg høyt til meg selv, er det rart at jeg elsker hage :)))

    Kos deg videre og nyt plantene dine! Klem

    SvarSlett
  3. Hagearbeid er herlig å drive på med. Har holdt på ute i hele kveld. Så fint det så ut hos deg.

    SvarSlett
  4. Spennende glimt fra hagen din! Carex comans "Frosted curls var skikkelig stilig :)

    SvarSlett
  5. Så fint det ser ut i hagen din. Fine gress og alpeklematis. Ja du har rett med at det er gøy å dele hagegleden med noen som faktisk deler den samme gleden og ikke syns det er rart når det kommer gledesutbrudd over små ting i hagen som er kjempeviktig for oss.
    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  6. Skulle gjerne vist bilder fra lysthuset, men vi er ikke begynt med noe inne der enda, er bare taket som er på plass inne. Ellers holder vi på med kledning nå, mulig jeg kan ta noen bilder der senere, når vi har fått inn noen vinduer.

    SvarSlett

Takk til de som tok seg tid :)