fredag 3. oktober 2014

Fargerik og fargeglad.....

Hvilket tema farver er, hvilke muligheter til å tolke.....
På hagefronten er jeg nok ganske fargeglad, der oransje er favorittfargen mye av sommeren. Jeg har nok noen tanker om hvorfor glade farger betyr så mye for meg. Hjemstedet ligger på indre østland, vinteren varer fra oktober til uti mai. Hvit snø er det øynene har å hvile på. i månedsvis hver eneste vinter.
Så det er kanskje greit med litt farger når det først er bar mark :)


Favorittvalmue, jeg simpelthen bare elsker denne knall oransje og enkle valmua med sort øye.


Dahlia Arabian Night, mørk og mystisk med et vakkert og mørkegrønt bladverk.


Den glade Dahlia Ellen Houston.


Fargesterke og kanadiske Mordens Fireglow.


Trollius som blomstrer flittig fra juni til langt uti august.


For riktig å samle hagens palett er dette heklede pleddet et fast innslag i hagen, de eneste farvene som ikke er representert på det, er hvitt og sort. Det er heklet av resteullgarn etter mønster av Arne&Carlos bok, håndarbeid i hagen. Det aller morsomste er at Arne er fra denne bygda :)

Flere tolkninger av farger får du på fine bloggen, Blandt roser og bladlus trykk HER


                                                      -Turid

14 kommentarer:

  1. Vilken fin pläd! Åå Arabian Night, mina överlevde inte vintern i garaget, saknar dem:)
    Så vacker din trollius är.
    Ha en fin fredag
    Kram Maria

    SvarSlett
  2. Den mörka dahlian är så läcker.
    /Anette

    SvarSlett
  3. Den gula blomman var ju en ren skönhet, sätter den på min vill ha lissta
    Ha en fin fredag
    Meta

    SvarSlett
  4. Enig med deg, farger er herlig!! God helg :)

    SvarSlett
  5. Dahlian är underbart vacker, fina bilder.
    Trevlig helg!

    SvarSlett
  6. Det var mange flotte farger du har på blomstene i hagen din!

    SvarSlett
  7. Herlig og fargerikt! God helg :-))

    SvarSlett
  8. Enig i at den valmuen er fin. Jeg likte godt georginen din også.

    SvarSlett
  9. Flotte og sprakende farger du byr på!
    Flott teppe også:)
    God helg:)

    SvarSlett
  10. Nydelig dahlia! Jeg liker så godt sånne mørke blomster :)

    SvarSlett
  11. Oh, Arabian Night och Ellen Houston är fantastiska! Mycket fin pläd! Påminner om de som min mormor virkade! Har du virkat själv! Snyggt! Ha en härlig helg! :) Mia

    SvarSlett
  12. Arabian Night är ju bara helt magisk! Och pläden är helt underbar.
    Kram Hélena

    SvarSlett
  13. Härlig färgskala och en underbart färgglad filt. Kram

    SvarSlett
  14. Vackra bilder o filten!
    Trevlig helg, hälsningar Ewa :)

    SvarSlett

Takk til de som tok seg tid :)