mandag 3. september 2012

Hurtigvisning

Begivenhetsrik helg helt uten haging, men noen hagebilder har det blitt.

Romanze, bildet er tatt i min søsters hage. Romanze klarer ikke vinteren der jeg bor.

En lettere oppgitt "blomst" i hagen. Han heter Storm, og er usikker på om konfirmasjonsselskaper er  noe særlig. 

Resten av bildene kjem fra min hage. Det blomstrer fortsatt ganske bra selv om det hele har et litt slitengrønt preg.

Her har luktertene bare såvidt begynt blomstringa,men med 2 grader på natta  er det dessverre øyeblikkelig over.  Strandkatthale, Astilber og kjempeverbena blomstrer fortsatt heftig her.

Nydelige solhatter mellom avblomstrede peoner.

Denne rylliken står flott nå, planta legger seg utover, men fin er den for det.

Ikke til å komme utenom, bladverket på jomfrurosa har antatt en veldig høstlig look.


Hurtigvisning i dag, tiden strekker liksom ikke helt til for tiden, man henger i stroppen uten at det hjelper noe særlig.

Ha en finfin mandag alle.


                                        Hilsen Tua                                      

10 kommentarer:

  1. Du har jo mye fint hos deg fortsatt! To grader om natta hørtes veldig kjølig ut. Her var det 6 grader for noen dager siden, så høsten rykker stadig nærmere her også. Solhattene dine var kjempefine! Ha en fin mandag du også :-)

    SvarSlett
  2. Synd om frosten skall komma och förstöra den fina blomningen redan!!

    Ha det got - vi litar att på yr.no fixar det hela! ;-)
    /Ruben

    SvarSlett
  3. Brr, det begynner å bli kaldt. Jeg vol jo egentlig har varme dager i september, og aller helst uten øsepøse-regn. Min Skappel-genser ble også litt for smal i armene. Jeg har også lært til neste gang=) Nei, nå blir det en annen genser. Mange fine og lette oppskrifter på Pickles=)Jeg håper jeg får se din=) Ha en super dag=) Vibeke

    SvarSlett
  4. Så fint med så mange blomster nå i september.
    Den gule Rylliken har jeg maken til og er også begeistret for den.

    Ha en fin dag , klem fra Marit.

    SvarSlett
  5. Ja, hausten er i anmarsj......og berre 2 grader om natta. Då kan det fort verte fare for frost. Men det blomstra fortsatt fint ser eg.
    Den hårete blomsten din...forstår godt at Storm vert litt lei i selskap :))
    Ha en fin dag.

    SvarSlett
  6. Du har mye flott som blomstrer enda. Håper sannelig at frosten holder seg unna en stund til.

    SvarSlett
  7. Så fint du har det! Fortsatt! Selv om det har begynt å bli kaldt hos deg. Jeg er imponert. og er enig med deg- tiden bare flyr! Skulle ikke dagene gå saktere nå på høsten da? Kos inne og slikt?? Venter i spenning på når kosen starter:)

    SvarSlett
  8. Tross høstlig preg ute, mye fint som blomstrer hos deg enda :)

    SvarSlett
  9. Så fint å se at du har mye som blomstrer enda. Med det fine været vi har nå må det bare nytes alt man kan! Det blir nok av innekos etterhvert :-)

    SvarSlett
  10. Selv om vi skriver september, så er det fortsatt liv i hagen! Jeg håper nå på en flott høst, slik at vi kan nyte å være ute lenge enda!

    Ønsker deg en fortsatt fin uke, og selv om ikke tiden strekker til så håper jeg du har tid til å nyte den siste blomstringen i hagen din!

    Stor klem

    SvarSlett

Takk til de som tok seg tid :)