tirsdag 11. september 2012

Utiminhage.

Den heftigste tida på sesongen er over nå, nå hersker det en deilig rolighet over hagen. De siste plantene anstrenger seg til det ytterste for å glede meg med sine vakre farger før den hvite vinteren kommer dalende. Ikke så mye som minner om snø akkurat i dag, det er deilige 14 varmegrader ganske tidlig på morgenen, men ruskevær er det med yr og vind.
Ikke det at jeg ikke liker sol og sommer, men høsten er ei fantastisk tid. På morgenløpeturen i dag, var det sånn motvind at capsen måtte holdes i hånda. Dessuten kom det til et nytt stevnemøte med herr elg på turen. I dag hadde han vett nok til å vike for denne reflekskledde og pesende framtoningen som kjempet seg over sletta med lua i hånda i sterk motvind. Hi- hi, skulle likt å vite hva herr elg tenkte da.
Hagen? Den kommer her:

Fortsatt blomster, men hagen er preget av frostnettene og at vi er midt i september.

Hagens flotteste bed akkurat nå med strandkatthale, astilber , scabiosa, gress, erteblomster +++

He-he, jammen klarte jeg å snike med et bilde av den skjønne Patricia i dag også, sann så hun ut for en time siden, helt underbar :))

Høstpreget bed med en enda mer høstpreget kjøkkenhage i bakgrunnen.

Valmue, kattost og prydepler.


Dette er hagens desidert stusseligste bed, om det kan kalles bed. Det ble spadd opp i panikk, derav navnet panikkbedet da overskuddet av riddersporer og hjelm ble litt stort. Etterhvert havnet det mange planter her som var forvist fra andre bed. Men nå har tiden kommet, bedet skal opphøre å eksistere, iallefall i sin nåværende form. I går ble drivhuset bestilt og jeg er yr av glede og forventning. Tenk for en vår det kommer til å bli 2013, guuud som jeg gleder meg :)) Gliset går da også nesten helt rundt. Valget falt på Orkide fra gartnerteknikk på 9,6 m2. Ønsket meg større, men hagen er full, å ofre mer bed kom ikke på tale, så da ble det dette.


                                       Ha en finfin tirsdag, hilsen lykkeTua.

11 kommentarer:

  1. Heisan
    Jammen mange flotte og behagelige farger i beda dine. Synest også hausten er fin i hagen, men gjerne uten det regnet som er her no !!
    Ha det godt.

    SvarSlett
  2. Så spennende med stadige møter med Hr. Elg! Jeg hadde blitt skremt av den tror jeg. De som bodde her før fortalte at en gang hadde det vært elg på gårdsplassen her. Håper jeg ikke ser noe til den. Gratulerer med drivhusbestilling! Det er så moro med drivhus at du kan bare glede deg. Ha en flott tirsdag!

    SvarSlett
  3. Gratulerer med drivhus! Tenk så mye koselig tid du kommer til å få der inne neste år.
    Klem

    SvarSlett
  4. Det blir spennende med drivhus til våren!
    Gled deg!

    SvarSlett
  5. Grattis till växthuset!! Det kommer bli toppen:)). Vad fint du har det hos dig!
    Och vad läskigt att möta en älg! Jag hade blivit livrädd:)). Vad duktig du är som är ute och springer.
    Ha en fin kväll.
    Kram Maria

    SvarSlett
  6. Så koselig med drivhus=) Det blir jo fantastisk. Måtte le av panikk-bedet ditt=) Fint navn=) Ha en fin kveld=) Vibeke

    SvarSlett
  7. Vakkert i høsthagen din! Og så elg da gitt! Så spennende med drivhus :) Heldige du!

    SvarSlett
  8. Det er fortsatt veldig fint i hagen din, og mye som sprer glede enda!
    Vi får nyte det så lenge det varer!

    Ønsker deg en fin kveld! Klem

    SvarSlett
  9. Hjelpe meg, hadde eg møtt Hr elg hadde eg sett opp ei viss fart (visst det var noko fart i meg å hente då:D ).
    Synest haustbeda dine er fine med blomstring og fargar som har begynnt å forandre seg til haustnyansar.
    Og ikkje minst GRATULERER med drivhuskjøp! Det vert ein alle tiders vår du går i møte :))
    Ha det fint, Klem.

    SvarSlett
  10. Fine farger i bedene dine fremdeles. Spennende med Drivhus. Jeg drømmer om et jeg også. Men det tar nok sin tid før det blir noe av. ha en god dag!

    SvarSlett
  11. Heisann! En liten hilsen fra naboen nedenfor som snoker litt i hagebloggen din. Spennende med drivhus, vi må sørge for å få malt garasjen vår før vinteren da skjønner jeg, i tilfelle den greier å snike seg med på et drivhusbilde utpå vårparten... ;)

    SvarSlett

Takk til de som tok seg tid :)