mandag 16. september 2013

Helga som gikk

ble både litt hektisk og ikke helt som jeg hadde tenkt. Staudebyttedag på Aulestad (Bjørnssons hjem) på lørdag. Gausdal hagelag har et samarbeid med Aulestad, der vi stiller til dugnad to ganger i året og så reduseres husleien betraktelig når hagelaget leier Folkestua til sine arrangementer. Vinn vinn :)
Staudebyttedagen gikk fint, været holdt akkurat. Nå er det høstvær delux ute med vind, regn og piskende høstløv.

Mellom pleieoppdrag av syk datter og hagelagsoppdrag ble tyttebærsyltetøy kokt.


Mitt første forsøk på eplegele gikk ikke særlig bra, disse eplene hadde ikke noe saft i seg, tørrepler tror jeg de heter. Blir nødt til å kjøpe epler på torget tenker jeg. Noen som vet om hva slags sorter som egner seg til det?


Urtesaltet er nesten ferdige. Tredje og siste runde for i år. Til dette bruker jeg mye løpsstikke, så både min og min mors stikke er nå helt nedklippet for andre gang i år.


På kveldstid ble det dette strikketøyet jeg koste meg med. Det deles hos Vivis hagerom.



                                    -Turid

4 kommentarer:

  1. Så bra at været holdt! Jeg koker aldri tyttebær, jeg bare rører det med litt sukker og fryser det rett ned. Men det er smak og behag. De hadde ferdige renset tyttebær på tilbud i butikken, og da slo jeg til ;-)
    Epler vet jeg lite om, men kanskje noen andre vet hvilke sorter som er gode å bruke.

    Her regner det i bøtter og spann i dag. Håper du får en fin dag!

    SvarSlett
  2. Du verden så effektiv du har vært i helga. Du minner meg på tyttebæra, som ligger i fryseren. Jeg har epledag i dag, og med en syk sønn, så må man finne på noe. Eplekaka ble ikke noe særlig, men satser på at eplegrøten bli bedre.

    Ønsker deg en fin ny uke, og takk for at du delte din helgeglede. klem

    SvarSlett
  3. Høres ut som ei superkoselig helg med mange hyggelige aktiviteter=) Urtesaltet ditt høres veldig godt ut, altså=) Fin ny uke til deg=) Vibeke

    SvarSlett
  4. Tenk å ha hagelagsaktiviteter på Aulestad, snakk om fine omgivelser!!!
    Klem!

    SvarSlett

Takk til de som tok seg tid :)