tirsdag 23. august 2011

Dilla på gress


Nye diller kommer stadig til, nå er det gress. Det eneste gresset som har overlevd vinteren her hittil er kveke. Ved planting av sommerens gresskupp har jeg gravd store hull, blandet i lecakuler i håp om å bedre dreneringen. Mistenker vinterfukten for å ha avlivet de andre gresstustene jeg har kjøpt.


To småtuster sammen med en Heuchera Caramel

Det eneste "gresset" som er pålitelig her er Sibiriris.

To tuster til.

Den aller fineste tusten, kjøpt på hagemarked på Gillund Gård.

Om noen har gresstips til meg, om noen er herdige nok her, legg gjerne igjen tips i kommentarfeltet.

1 kommentar:

  1. Jeg har noen Carex som overvintret ute her i sone 4 og Briza media klarade seg den og. Festuca glauca sådde jeg forrige år og der har alle frøplanter unntatt en overvintret. Iår skal jeg forsøke med fler, har jo hele terrassen full av potter med gress. Overvintring i boden fungerte kun på tre av mine gress nå i vinter så det skal bli spennende å se. Men jeg har tenkt å ta frø fra de fleste og så igjen til våren.
    Lykke til med dine tuster :)

    SvarSlett

Takk til de som tok seg tid :)