torsdag 16. oktober 2014

Hastverk

er lastverk sies det, men nå er jeg noe usikker. Jeg kjenner på det at magesyrenivået har steget betraktelig siden i går, snøen legger seg i hagen og den fineste høstløken ligger i esken sin fortsatt. Alle isoporkassene står stablet ved kjellerdøra, uvasket da selvfølgelig. Hageslangen (en av mange) snor seg under snølaget.


Winterwonderland i Gausdal. Joooo, det er fint og jeg gleder meg til å gå på ski igjen, jeg skal bare først.


Disse er allerede kommet i jorda, 70 av den vakre, og sterkt rosa botaniske tulipanen jeg ikke er i stand til å huske navnet på i skrivende stund(fra Hageland), favoritttulipanen Princess Irene og noen svarte tulipaner. Mengder av Scilla er lagt ned for tidlig vårfryd i solveggen. Bare jeg har gått langt nok på ski, så gleder jeg meg til våren igjen.


De mer eksklusive løkene ligger fortsatt i snøhvite poser.
Tulipa humilis Eastern star
Tulipa Sylvestris
Frittilaria meleagris
Crokus chrysanthus Prins
Iris George
Iris Lady Beatrix Stanley
Iris Clairette


Nesten litt julete bilde. NB! bare 67 dager igjen til jul.


 Noen har antakelig hygget seg på hagevandring med en liten Royal pilsner til. Den hagevandringen foregikk når hagedama og mannen var på reise.

Løp og kjøp deg noen løkpakker om du ikke allerede har gjort det, jeg lover deg at du ikke angrer når grønne spirer kommer opp av jorda til våren.

                                                -Turid

7 kommentarer:

  1. Snøbilder er vakre synes jeg, men fryser ved tanken. Håper snøen smelter så du får ned resten av løkkene dine.

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  2. Uff - snøen er tidelig! Jeg venter... desember og håper snøen kommer til oss...
    ja riktig fin skiløpe... herlig... med solen. Jeg liker.
    Ha en vakker dag. Jeg ønsker solen kommer til deg - med litt høstfarger.
    Hilsener sender deg Viola

    SvarSlett
  3. Lekkert julebilde ;-) men jeg satser på at denne snøen bare var på ert...
    Løkene ligger også her i sine poser (og flere er på vei), så jeg håper på et bedre leggevær!

    SvarSlett
  4. Fikk beskjed om snø fra vår eldste datter! Ikke snø her, men 2+ og regn, og den løken vi tok opp i sommer er fortsatt ikke i jorda.
    Fint julebilde ! ( det går bar så alt for fort mot jul)
    Lykke til med løken !!
    Eirin

    SvarSlett
  5. Det snør her også nå! Til og med langs kysten snør det, så det er ikke bare du som fikk snø i dag :) Jeg gleder meg bare til en ting, og det er våren!
    Lykke til med graving!

    SvarSlett
  6. Huff ja, men det er jo vakkert?! Lykke til med løksettinhen og god helg!

    SvarSlett
  7. Huff snø! Heldigvis har den ikke lagt seg hos oss! I går kveld satte jeg løk med topplue og hodelykt. En kan jo lure på om vi hagemennesker er helt vel bevarte :) Men tenk så fint det blir til våren. Jeg har fortsatt en del liggende fra innkjøp tidligere i uka, og de SKAL i jorda uansett! God fredag:)

    SvarSlett

Takk til de som tok seg tid :)