fredag 6. mars 2015

Rosa

Å velge ut bare noen er igjen veldig, veldig vanskelig. Tidlig på sommeren kommer forglemmeiei tuene. De er litt overivrige, men så søte at de får bli i hagen.


Favorittpeonen Sarah Berhard.


Den litt ugressaktige rosa jomfrurosa eller kanelrosa (kanel pga farven på grenene). Den står på egen rot, derfor sprer den seg mer enn godt er, den er førstemann ut hver sommer, har et vell av nydelige fylte rosa roser med nydelig duft. Den blomstrer overdådig, men remonterer ikke. En annen bonus er at bladverket får nydelige høstfarver.


Yndige akeleie Nora Barlow med storfint besøk under skjørtene :)


En av storkenebbfavorittene Patricia.


Sommerens må ha er revebjellene. Men de såpass greie at har du først fått den inn selvsår den relativt villig.


Her var et lite utvalg av mine rosa i hagen, kunne og ville gjerne ta med mange fler, mn da hadde antakelig innlegget blitt alt for langt og kjedelig.

Flere rosa? Trykk her , da kommer du inn på fine bloggen bland roser og bladlus.


                                                 -Turid

14 kommentarer:

  1. Sarah är en favorit hos mig, men vad söta de rosa förgätmigejen är.
    Ha en skön helg!

    SvarSlett
  2. Det var mange lekre rosa blomster, Sarah Berhard var helt nydelig.

    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  3. Rosa forglemmegei er jo kjempe søte. Skjønner godt at de må få stå :)

    SvarSlett
  4. Den rosen älskar jag heter"Lövhult" hos mig kanske samma ros du får kika på min bild.
    Ha en fin helg
    kram Meta

    SvarSlett
  5. Även om jag inte tillhör de rosa fanatikerna, måste jag medge att det är fint.
    Ha de gott. Catarina

    SvarSlett
  6. Nydelige bilder! Rosa er så fint synes jeg :) For min del kunne du godt ha tatt med enda flere :)

    SvarSlett
  7. Riktig mye fint og rosa...
    Skjønner at 'Sarah Bernard' er en favoritt :) Nesten så jeg synes at jeg må ha den og - men jeg har jo ikke plass!

    SvarSlett
  8. Så fina bilder på riktiga favoriter.

    Trevlig Helg

    SvarSlett
  9. Fint att se ditt rosa urval. Den lilla lilla rosen är så söt!
    /Anette

    SvarSlett
  10. Hei
    Rosa er jo bare så flott, og det er veldig lett å få dilla på også.
    Klem Vivi

    SvarSlett
  11. Fine bilder av dine rosa skjønnheter i hagen. Søte forglemmegei og bildet av pionen var virkelig flott!! Ser at revebjeller er noe jeg bør ha i min hage...
    Ha en fin helg :-)

    SvarSlett
  12. Så mycket underbart rosa! Förgätmigej är ljuvligt!!
    Ha en skön söndag
    Milla

    SvarSlett

Takk til de som tok seg tid :)