fredag 4. oktober 2013

Nr 1



Tidene endres fra år til år, hageinteressen består, men retningen på "dillene" er stadig i endring.
I år har mitt hovedfokus vært på nytt drivhus og kjøkkenhagen. Det å ha drivhus åpnet en helt ny verden for meg som bor, og hager i sone H-6. Det er helt fantastisk.
Flere enere finner du på fine bloggen  Blandt roser og bladlus



Sommeren som har gått viste seg også fra sin beste side, så avlingen kan man ikke klage på dette året. Bortsett fra spinaten som gikk i stokk før den ble 3 cm høy.
Jeg prøver å få kjøkkenhagen til å se like flott ut som blomsterbedene, kassene komponeres fra år til år etter vekselsdriftprinsippet og ingenting sprøytes eller gjødsles med kunstgjødsel.


Drivhuset i bakgrunnen med bønnepyramide i forgrunnen. Dette var purpurrøde prydbønner.


Grønn og rød grønnkål i godt selskap på calendula. Calendula er en av favorittene i kjøkkenhagen.




Luftløk


Vinneren av tomathøsten ble cherrytomaten sungold. Den gav ikke enorm avling, men smaken..... Den smaker rett og slett av sommer :)


Solbær klar til høsting. Lykken er å ta frem ei flaske med solbærsaft når vinteren uler rundt husveggene. Smaken av sol og sommer.


Denne salaten var ny for året, kjempelekker på farven, men litt besk på smak. Egnet seg best blandet med mer nøytrale salatsorter.


Paprika i fleng.


Og stoltheten og lykken - drivhuset. Som jeg hadde så mange planer for, det ble stappende fullt av tomat, agurk, paprika og basilikum, så sitteplassplanene måtte skrinlegges.




                                   -Turid

18 kommentarer:

  1. Ååååå hvor jeg gleder meg til å få drivhus! Alt ser jo ellers så flott og frodig og ikke minst fristende ut hos deg :) Herlig! God helg!

    SvarSlett
  2. Växthus skänker en sån glädje . Och vad det har växt fint hos dig. kram

    SvarSlett
  3. Åååjaaa...dette kan jeg skrive under på!
    Veksthus er nr.1 !
    God helg:)

    SvarSlett
  4. Vilka fina nummer ett hos dig!
    Kålen är vacker.
    Ha en fin kväll
    Kram Maria

    SvarSlett
  5. Du er flink både til å dyrke mat og samtidig få den til å se vakker ut. Like fint er det ikke i kjökkenhagen min er jeg redd:-)
    Ha en fin helg!
    Klem!

    SvarSlett
  6. Så fint at du er fornøyd med drivhuset=) Jeg er imponert over alle grønnsakene du får til! Og bittelitt misunnelig=) Håper du får ei fin helg=) Vibeke

    SvarSlett
  7. Du kommer til å få mange flotte drivhussesonger. Jeg er også sikker på at kjøkkenhagen din er bedre enn mange andres :)

    Ønsker deg en super fin helg. Klem

    SvarSlett
  8. Så mye godsaker :)
    Sikker på at du allerede er i planlegginga for neste sesong.

    Klem Inger

    SvarSlett
  9. Nästa år har jag ett med som går att odla i det skall bli kul igen. <så mycket gott du hade i ditt.
    Ha en fin helg
    Kram Meta

    SvarSlett
  10. Ja, jeg forstår veldig godt din glede over drivhuset! Du har virkelig fått frem mange flotte grønnsaker.

    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  11. Full klaff hos deg og ei imponerande avling. Skjønna godt at du trivest med ditt nye drivhus. Du har virkelig lykkast med å gjere det fint i grønsakshagen din også.
    God helg.

    SvarSlett
  12. Så flott og etsetisk avling!

    SvarSlett
  13. Kjøkkenhagen din er så fin, med kombinasjon av blomster og grønnsaker. Drivhuset kommer du til å ha glede av i mange år.
    Ha en fortsatt fin helg!

    SvarSlett
  14. Håller med dig växthus och grönsakslandet är lycka.
    Ha en underbar dag!!

    SvarSlett
  15. Växthus är en dröm, en dröm som ska börjar bli verklighet om ett par helger när grävmaskinen kommer. Lycka!
    Kram Hélena

    SvarSlett
  16. ett välskött grönsaksland är underbart att se på
    grönkålen är verkligen fin
    ha det så bra
    maggan

    SvarSlett

Takk til de som tok seg tid :)