torsdag 10. oktober 2013

Vandring


i høstens begredeligheter. Ikke misforstå meg, jeg liker høsten, men nå begynner hagen å bli vel sliten og jeg med den.... Lite blogging, lite bloggbesøk, jeg har vært/er syk, tiden strekker ikke til. egentlig vil jeg bare sove.


Hagen ser sånn ut på en vindfull og litt for mørk morgen. Det eneste som er igjen er ringblomster.


og nyper


vakre rødbrune greiner på jomfrurosa. Den er først ute med blader på våren, først ute til å blomstre, og først til å kaste bladene om høsten. Den kalles også kanelrose pga farven på greinene.


Øverste del av kjøkkenhagen. Murerbøttene er vasket og stablet oppned for vinterlagringen. Klar for nye tomatplanter til neste år.


Krakken under snøballbusketreet.


Åjada, det blomstrer i hagen. Stemor svikter ikke, hverken vår eller høst. De selvsår i grusen og du det er så herlig :)



                                   Slik går nå dagan, hilsen Turid



9 kommentarer:

  1. Ja, jeg vet at du liker høst og vinter, men med meg er det motsatt. Høstdepresjonen er rett rundt hjørnet. Jeg blogger for å motvirke den ;-)
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  2. Ja, nå er det ikke så mye som blomstrer i hagene rundt om. Frem til i dag har vi hatt usedvanlig vakre høstfarger på busker og trær, så jeg har ærlig talt ikke savnet blomstringen så mye. Men i dag regner og stormer det så trærne raskt mister bladverk og dermed farge. Kaldt og guffent er det også, så nå ser jeg frem til at vi hageglade får en en velfortjent pause fra utesyslene.
    God bedring og nyt høsten :-)

    SvarSlett
  3. Kjenner følelsen! Men snart får du overskudd til både det ene og det andre. Håper du fort blir frisk og rask igjen=) Det vil nok helt sikkert hjelpe=) God bedring=) Vibeke

    SvarSlett
  4. Åå er du syk, du får hvile og bli frisk igjen.

    Her blåser og regner det fra alle kanter så hagen min ligner veldig på din, men nå skal georginer opp til helgen så da er jeg ferdig med denne hagesesongen.
    Det blir litt godt også for jeg er ganske så lei nå.

    Du får ha god bedring og en fin helg.

    SvarSlett
  5. Ja, dagarna går. Hagen ser ju fin ut med sina höstfärger, nu lider det mot slutet dog.. God bedring :)

    SvarSlett
  6. Jeg er nesten litt "misunnelig" på dere som liker hösten ov vinteren - personlig hadde jeg gjerne gjort som björnen og gått i hi i noen måneder. Liker hverken mörker eller kulde så jeg drömmer allerede om våren:-)
    Du får ha god bedring og en fin kveld!
    Klem!

    SvarSlett
  7. Fine høstfarger hos deg:)...hagen går inn i det siste kapittelet nå...så herlig du minnet meg på at det er bare 4 mnd så er vi igang med såingen...herlig:))
    God bedring..håper du blir frisk raskt:)

    SvarSlett
  8. Ja, nå er det høst i hagen, og sesongen er avsluttet hos meg. Nå nyter jeg bare farger, og høstsola. Så leit at du er syk. Håper du blir fort frisk. Ta livet med ro, og nyt høsten.

    Klem

    SvarSlett
  9. Vemodig og vakkert på samme tid. Sånn er høsten :) Stemoren er den første som kommer og den siste som går :) God helg!

    SvarSlett

Takk til de som tok seg tid :)