onsdag 8. juni 2016




Joda, det lager seg til her i alpine strøk også. Etter 1 uke med tropevarme, er det nå tilbake til normalen. Iskald vind.......


Den høyst ordinære, men veldig, veldig flotte irisen blomstrer akkurat nå.


Frøsådd peon i blomst. Denne blomstrer kort, men vakkert :)


Det gror rundt drivhuset også. Et bed med stauder har måttet vike for arpargesåker, mer rabarbra og rødbeter. Neste sesong må nok det siste bedet med stauder (rundt drivhuset iallefall) vike for mer grønnsaker.


Blomstrende skråning, tilsynelatende vakker, men helt besatt med hatobjekt nr 1 her i hagen, cypressvortemelk.


Chilien rødmer i drivhuset.


Hadde ei real økt på kjøkkenet i går, var i skogen og plukket granskudd. Fikk omlag 10 myggstikk på kjøpet.


Resultatet: granskuddsirup, granskuddgele og den første runden med urtesalt i boks.


                                        -Turid

5 kommentarer:

  1. Mat av granskudd har jeg også lyst til å lage, har en del frøsådde graner i hagen som må bort, men som nå har flotte skudd. Fin peon forresten. Hilsen Ingeborg

    SvarSlett
  2. Härliga bilder du bjuder på. Så mycket spännande du gjort av granskott, det visste jag inte att man kunde.
    Kram Maria

    SvarSlett
  3. Du er så flink til å lage de mest spennende ting!
    Asparges har jeg også lyst på - spørsmålet er bare hvor de skal få plass???
    God helg!

    SvarSlett
  4. Ja, du lager mye spennende som vi andre ikke har hørt om en gang :)
    Granskuddgele høres meget uvanlig ut. Du får fortelle hvordan det smaker :)

    SvarSlett
  5. Flott pion og hagen din er godt i gang ser jeg :-)
    Tenkte jeg skulle fortelle at nå blomstrer Potentilla White Queen som jeg fikk frø av for to vintre siden. I fjor var den bare blader men i år har den belønnet meg med et flott flor av søte hvite blomster :-) Helt nydelig! Så jeg ville bare enda en gang si takk for frøene :-)
    Ha en fin helg :-)

    SvarSlett

Takk til de som tok seg tid :)