mandag 28. mai 2012

Helga har vært så fin...

litt haging, mye familiesamvær, sol, varme, grilling, konfirmasjon... Å nå haging igjen :)


Det orange/lilla bedet som skled ut i fargespekteret etter hvert ;) Mye gult her, ja til og med ei rød rose har sneket seg inn, for ikke å snakke om hestemynta som var kjøpt orange, men viste seg å være rød.


Skråningbedet, her regjerer floks og den fryktelige sypressvortemelken, sammen med krypfredløs og ugress.
På toppen av skråningen troner en nedsablet amerikahagtorn hekk på ca 30 år, den har røtter ned til kina eller iallefall ned til naboen.


Den søteste i hagen akkurat nå, ei lita kubjelle som har sådd seg selv. Riktig nydelig liten sak.


Hagens eneste gamle aurikkel, den har etter hvert fått god størrelse på tua, men står nok litt i skyggen av andre litt heftigere planter.


Tulipan Shirley, vakker og sart i farven, ikke som de bråkjekke orange like bortenfor.


Mor med minstegullet. Mor har Graffer bunad brodert av sin mormor som broderte bunader for Husfliden i en årerekke. Minstegullet har Gausdalsbunad brodert av sin mormor, så ja, jeg kjenner presset.. Om jeg blir mormor noengang så bør det nok broderes....


                                     Hilsen Tua

12 kommentarer:

  1. Så mange fine stauder som er i blomst nå. :) Flott hos deg. Her kommer det også fort opp nå, ser humlen begynner å klatre, klematisen har også mange store knopper. :)

    SvarSlett
  2. Så mye fint som blomstrer hos deg nå da . Men de to morogdatter blomstene på siste bilde var veldig flotte da ,nydelige bunader.

    Ja det har vært en fabelartig pinsehelg , jeg kan ikke huske å ha fått så mye i jorda så tidlig.

    Jeg håper det fortsetter med varmt vær i hele det lange landet vårt.

    Klem fra Marit.

    SvarSlett
  3. Haha, kanskje dine røtter er venn med mine røtter - er også en del her som er på vei til Kina, skal bli spennende å se når vi virkelig skal begynne på hagen, forhåpentligvis neste år så smått. Forøvrig fine blomster hos deg også da. Og flotte bunadsdamer, bunad er og blir staslig spør du meg. Takk for hyggelig hilsen inne hos meg

    SvarSlett
  4. Jeg er helt enig med deg, at kubjelle er kjempe flotte!
    Mine synger nok på siste verset nå, men har vært så flotte i år!

    Kjempe fine blomsterbilder og fine bunader!

    Ønsker deg en fin kveld. Klem

    SvarSlett
  5. Så fine dere er i bunad :)
    Og den kubjellen var supernydelig! Alltid morsomt med det som bestemmer seg for å formere seg selv :)

    SvarSlett
  6. Så fine bilder fra hagen din! Det har vært et aldeles nydelig vær hele forrige uke, men i dag var det en helt annen temperatur! Jaja, det var deilig så lenge det varte!
    Så fine dere er i hver deres bunad, og gratulerer med konfirmanten =)

    SvarSlett
  7. Herlig med hyggelig overraskelser som dukker opp der man minst venter det:) Jeg har et anstrengt forhold til kubjelle, eller DEN har et anstrengt forhold til meg... for her vil den ikke slå seg til ro, verken kjøpte planter satt i jorden, eller frøsådd... Men jeg jobber med forholdet:)
    Flotte bunader:) Og aurikler trives godt i skyggen, siden den vokser, ser det jo ut til at den har det godt:) Jeg takker for trøsteklem hos meg i dag, det trengtes:) Klem

    SvarSlett
  8. Kjempefine bilder fra hagen din:)...og det nydelige været har vikelig gitt fart på blomstringen:)
    Ønsker deg en fin ny uke:))

    SvarSlett
  9. Så flotte de er i bunad! Skjønner godt du kjenner presset!

    Det er artig med slike overraskelser, jeg får flere og flere selv. Nå ser jeg det er en akeleie utenfor hagemuren også.

    SvarSlett
  10. Fine vi er mamma <3

    SvarSlett

Takk til de som tok seg tid :)