onsdag 16. mai 2012

Mange prosjekter

Jeg liker prosjekter, mange prosjekter da helst på en gang. Jeg roter gjerne en hel del, men kommer som regel i mål etter hvert. Pågående prosjekter for øyeblikket:


Ut og inn prosjektet. Isoporkasser med spirer og planter, bæres ut og inn i 2 mnd før de finner sin plass i hagen uti juni. Siste frostnatt her er ca 15 juni.


Maleprosjektet for tiden er disse bildelistene. Ble så lei av spikerhull i veggene etter diverse ommøbleringer av bilder og malerier, landet på disse fra Skeidar. 80 cm lange, De finnes i Sort, hvit og eik, landet da på eik, men etter noen uker synes jeg de ruvet vel mye på en lys vegg. De er nå malt 4 strøk i veggfargen elfenben.


Prosjekt: det aller siste bedet i hagen. Mot naboens lyse garasjevegg, planen var ett hvitt bed, men tror ikke det kommer til sin rett mot den lyse veggen. Bedet skal også skjule kompostbingene mine. Etter dette er det ikke flere kvadratmeter å grave opp, 1,3 mål er oppgravd og dandert til bed med singelganger imellom. Det er utmark på baksiden, jeg drømmer helt klart om å få kjøpe 1 mål til med hagetomt.


Kjøkkenhageprosjektet er i gang, selve strukturen er på plass med kasser. Her har reddiken spiret, 1 spinatplante har dukket opp og ruccola da selvfølgelig. Sukkerertene er foreløpig medlem av ut og inn prosjektet omtalt over.


Strikkeprosjektet, blått babysett til en liten prins som ventes i august. Det gleder vi oss til siden verdens vakreste prinsesse allerede er 2 år. (Bonusbarnebarn).

Ønsker dere alle en nydelig 17 mai, min skal tilbringes på jobb, noe som er helt greit nå når barna har blitt store.

                                     Hilsen prosjekTua

8 kommentarer:

  1. Gøy med diverse prosjekter, hva?
    Anng blomkarsen du sa ikke spirte. Det har jeg også opplevd. Ikke så mye med vanlig blomkarse sånn som de sår i barnehagen. men de litt finere typene. har sådd hele brett med null spiring noen ganger. Så du er ikke alene. hahha!

    SvarSlett
  2. Heisan.
    Her var mange flotte kjekke prosjekt på gang. Ser spennande ut dei ut og inn kassane dine. Skjøner også at det er på tide å koma seg ut i kjøkkenhagen med frøa mine.
    Ha det godt.

    SvarSlett
  3. Må flire litt- for jeg er lik deg på den fronten. Men akkurat nå er det bare mye på gang og ingenting fullført hjemme hos meg:)
    blir spennende å se hva du finner på i bedet! Klem:)

    SvarSlett
  4. Det lyder kjent det med mange prosjekter på en gang ;-) Jeg er sikker på at du kommer i mål til slutt :-)

    SvarSlett
  5. Prosjekter må man ha, og som regel så blir det bare flere og flere av dem! Kjøkkenhagen ser flott ut. Blir spennende å følge med på den!

    Ønsker deg en flott 17.mai! Klem

    SvarSlett
  6. Ja jeg lærer jo alldri.. så jeg stter i gang, jeg også :) God 17. mai!

    SvarSlett
  7. Fine prosjekter! Spent på kjøkkenhagen din. Jeg er ikke flink på det området.

    SvarSlett
  8. Prosjekter må vi jo ha :) Jeg har det også slik..men isoporkassene som skulle inn på kvelden, ble bare stående ute..stakkars planter..

    Så spennende med ditt nye bedprosjekt:) Det kommmer til å bli kjempefint! Herlig babysett du strikker:)) Flink er du. Klem Ellen.

    SvarSlett

Takk til de som tok seg tid :)