tirsdag 19. mai 2015

Jeg venter på våren

og når den kommer, går den alt for fort. Det har kommet meg for øret at en hage ikke skal være no stress lissom, det er bare tull, det er det. Jeg ligger etter skjema, laaaangt etter skjema. Med mannens hjelp er hagen sånn noenlunde ryddet etter vinteren. Foreløpig er våren kald, så ting går definitivt ikke i ekspressfart, og det passer jo bra.

Corydalis nobilis

Drivhuset er overfylt, så salget av chili, paprika og tomatplanter i regi Gausdal hagelag har startet.
50 kr pr plante.

Bekkeblom
 Etter travle uker med oppussing innendørs kunne jeg ta meg en tur ut i går kveld. Jeg spredte 45 kg hønemøkk i tusmørket :) Nesten som i gamle hagedager, da jeg brukte lommelykt eller hodelykt når det ble mørkt alt for tidlig på kvelden.
Tasset rundt å kjente på følelsen av å ikke rekke alt.

Forglemmegeisøster/Brunnera Macrophylla
 En ny ide ble født........nytt prosjekt da med andre ord. Etter fjorårets bringebærhekk på 10 planter, må jeg innrømme at jeg absolutt ønsker meg mer bringebær. Det er bare plassen det står på. Hmmmmm, jo..... langs veggen til den gamle lekestua, nå potte, kanne, dekk, duk, slange, rot, møbellager, der kan jeg ha en liten rad til med bringebær. Bær til meg, pollen til humlene :) En vinn, vinn situasjon.


Det lange bedet som skulle være lilla og oransje, men skled litt ut sånn etterhvert fargemessig. Om en måneds tid er dette bedet helt tett :) Det er noe å glede seg til.

Og sånn går dagan....


                                                    -Turid

3 kommentarer:

  1. Hei
    Huff ja, det er kaldt om dagen og alt som skal gro står helt stille. Nok å gjøre i en hage, og i år har jeg som mål og få på ny jord med gjødsel i alle bed. Jeg er godt i gang, men skulle jo ha vært ferdig for det store besøket seinere i sommer.

    Klem Vivi

    SvarSlett
  2. Ja, det har sine fordeler med en kjølig vår, men nå ønsker jeg meg varme!
    Er på etterskudd jeg også hvis det er noe trøst ;)
    Vi skal ha planteauksjon i morgen. Håper å komme hjem med mindre enn jeg tar med meg ;)

    SvarSlett
  3. Samme her - jeg er på etterskudd:-) Det er nok sånn med de fleste hagegale, vi har alltid så mange prosjekter og ting vi vil gjöre at vi ikke helt rekker. Men moro er det lell - ikke sant?
    Klem!

    SvarSlett

Takk til de som tok seg tid :)