onsdag 19. april 2017

Prikletid


Jo da, drivhuset er i gang, det er foretatt oversåing av både ett og annet. det prikles over en lav sko, eller høy støvel, alt ettersom. Småplantene over her er pottetomaten Lille Lise og den hårete og grålige busktomaten Fuzzy wuzzy. Fellesnevner for disse er gode tomater. Disse komme for salg til inntekt for hagelaget senere. Sånn ellers utenfor drivhuset er det fortsatt mye snø så der gidder jeg ikke holde på enda, Med minus 12,5 i går morges så er det sikkert greit at det fortsatt er endel snø.


Cosmos fylt rosa og enkel kremhvit. Den vindskeive tagetesen er nypriklet og ganske furtene over det.


Purre og gressløk. jeg får aldri nok gressløk, ever..... Sår 4-5 nye potter hvert år, har i dag jammen klart å så et par potter til også. Kjekt å ha eller noe. Hva jeg bruker all den gressløken til? Pesto, mengder av pesto. Pesto kan brukes til alt :) Har ikke prøvd på frokostblandingen enda, men kanskje en dag.


Sommerens (i gåseauger da sjølsagt) første Mohito er snart en realitet. Denne potta sto ute i snøhaugen, så trist, så trist. Stå ikke der å frys sa jeg og bad den inn i varmen. Takka er friske og grønne mynteblader, svært egnet til mohito på en lørdagskveld.
Har muligens nevnt dette før, men en viktig ting kan da ikke nevnes for ofte sa ho bæssmor støtt. De som påstår at lykke ikke kan kjøpes for penger har aldri kjøpt seg drivhus _eller_ gått amokk i en garnbutikk.

                                       
Vi blogges plutselig :) Men sånn ellers er jeg på instagram som @turidenglokk


2 kommentarer:

  1. I år blir prikling utsatt i det lengste her, siden jeg er midlertidig uten drivhus har jeg ingen steder å gjøre av alle pottene det kommer til å bli. Håper det blir varmere snart så jeg kan ha alt ute under tak i utestuen. Ha en fortsatt fin dag, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
  2. -12,5 grad høres fryktelig ut, men heldig for deg at det fortsatt er snø hos deg! Godt å kunne prikle inne i drivhuset da :)
    Det høres ut som alt er ved det gamle hos deg :)

    God helg, Turid!

    SvarSlett

Takk til de som tok seg tid :)