fredag 13. januar 2012

På frøkjøret igjen....

Ja da, enkelte ting forandrer seg ikke, såjord er fortsatt ikke kjøpt inn, mens haugen av frø bare vokser og jeg har ikke hverken planterom eller drivhus. Til nå har løsningen vært 9-10 isoporkasser ut og inn fra påsketider og til utplanting, tror jammen det blir det i år også. Nå er jo ryggen iorden også, så jeg kan bære helt selv :)


Foreløpig liste:

Meconopsis bet. Hensol Violet
Luzula nivea Frytle
Agropyron magellanicum
Anthriscus sylvestris Rawenswing (rød hundekjeks, ei skikkelig sikleplante)
Aquilegia rosa med gyldne blader
Aquilegia Mac Canna
Aquilegia viridiflora Chocolate Soldier
Geranium pratense Striatum
Thalictrum delavayi, frøstjerne
Trifolium rubens, fjærkløver
Echinacea purpurea Magnus, solhatt (har mange, men kan bare ikke få nok)
Dianthus arenarius, sandnellik
Scabiosa speciosa
Scabiosa caucasica
Veratrum nigrum, svart nyserot
Melica altissima atropurpurea
Cortaderia selloana, pampasgress (bonusfrø, ikke noe som klarer seg hos meg)
Heuchera Emperors New clotes, alunrot
Dianthus barbatus Sooty, børstenellik 2-årig
Clematis Korean Beauty
Panicum elegans Frosted explosion, 1-årig prydgress
Chloris barbata Telly masts, 1-årig prydgress
Calendula Radio, knall orange ringblomst
Brassica oleracea Redbor, rød bladetgrønnkål
Hosta egenhøstede
Rødkvann

Dette er bare ei foreløpig liste, har 3 hagesenter til før lista blir komplett. Mye av dette skal såes nå og kastes ut i snøen med fiberduk, så får de som er fornøyd med behandlingen spire til våren.


               Ha ei riktig god helg, hilsen Tua

6 kommentarer:

  1. Oi, så mye fint! Pampasgress kan du overvintre inn på et kjølig sted - hvis du har plass.
    God helg.

    SvarSlett
  2. Oi oi oi, her inne har jeg mye å lære skjønner jeg - jeg kommer helt klart tilbake :)
    Takk for koselig kommentar inne hos meg :)))

    SvarSlett
  3. Der har du bestilt mye spennende ja. Får håpe du får spiring på alt sammen når det blir vår. ha en fin helg!

    SvarSlett
  4. Oijj...skal si du skal sååå:))..flinke deg...jeg skal prøve å begrense dette iår...men det blir alltid nok:)
    God helg:))

    SvarSlett
  5. He-he! Det er visst flere enn meg som har løs bestillingsfinger for tiden:)
    Jeg har heller ikke drivhus, lenger.....det tok Dagmar med seg, men planterom har jeg da! Lykke til med spådden!

    SvarSlett
  6. Her var det mye spennende frø og en del prydgress og ser jeg, skal bli kul å følge utviklingen :)

    SvarSlett

Takk til de som tok seg tid :)