tirsdag 9. april 2013

Dahliadrømmer i år også.

Denne dahliadillen jeg pådro meg i fjor gikk ikke over i det hele tatt. Den har blitt verre...........


Disse har kommet i jorda i dag:
 - La Recoleta - mørk vinrød pong pong
 - Ellen Houston - knall rød lav
 - Pastel Flourant - ferskenrosarød
 - Bishop of Landarff - rød med nydelig mørkt bladverk
 - Cartouche - ceriserosa
 - Orfeo - ceriserosa kaktus
 - Classic Elise - varmgul peondahlia
 - Gallery Serenade - gul/limegrønn lav
- Selma Lagerløf - ceriserosa


Knoller i jorda


I disse tider ser stua mer ut som et gartneri enn ei stue der man kan slappe av ;) Jord og vann rundt om er helt vanlig. Når gradestokken viser minus 15 på morraskvisten er det fortsatt ikke tid for å fyre opp drivhuset


I tillegg til nyinnkjøpte har denne kommet et godt stykke på vei, Arabian Night.


Denne er overvintret og heter My Love


Dette er Christine også overvintret fra i fjor samt en som heter Gallery de tour, husker bare ikke åssen den ser ut. Mulig dette vil bli litt Dahliasurr utover våren.


                                       -Turid

14 kommentarer:

  1. Hei Turid, Turid klinger godt i mine ører for det hetet mamma også,,nok om det,,
    Det er lett å bli hekta på disse fargeklattene, jeg har røtter i kjelleren og jeg har sådd minst 30 stykker,,HJELP,, hvor skal jeg ha de hen.
    Så flotte de du har valgt, de er vært å vente på.
    Arabian Night er bare så lekker i fargen.

    Ha en strålende dag fra Marit.

    SvarSlett
  2. Heisan.
    Dahlia er flotte planter, så det skal bli spennende å se resultatet litt ut på sommeren :-)
    Ha en forstatt fin dag
    Stein

    SvarSlett
  3. Her var det mye fint! Lykke til med dahlia-dilla'n din.
    Jeg smiler av drivhus/gartneri-stua di:)

    SvarSlett
  4. Dette blir en flott fargefest når sommeren er på sitt beste. Lykke til med fortsettelsen.

    SvarSlett
  5. Ja de er flotte og lett å få dille på : ) Her er de så høyt oppe på favorittmenyen til brunsneglen at jeg har gitt opp.. Men jeg kan jo nyte dine?!

    SvarSlett
  6. Dette blir sikkert kjempe bra :)
    Tipper du har super peiling!
    Ha en fin dag!
    Klem

    SvarSlett
  7. Joho - gleder meg til å følge bloggen din utpå sensommeren. Satser på mange supre Dahlia-bilder! :) Lykke til.

    SvarSlett
  8. Dahlia-lidelsen er slett ikke den verste å leve med:) Har den jeg også! Spå mange fine sorter, noen kjente og noen nye for meg. Kanskje jeg må ha flere.....:):) Lykke til! Blir spennende å se bilder når de blomstrer for fullt.

    SvarSlett
  9. Oi. Dette fikk mine usle tre til å virke veldig lite (jeg hadde riktignok hatt en del hadde jeg bare ikke drept de hver eneste vinter.. Dahliadille er vel slettes ikke det værste man kan få i det minste. :)

    Ha en flott onsdag.

    SvarSlett
  10. hei. Ser så flott ut. Kanskje det må bli litt Dahlia her og i år ? Ha det godt.

    SvarSlett
  11. Det var jo riktig mange flotte dahlia du viser her. De er lette å få dilla på, ja. Vet alt om det ;-)
    Lykke til med plantene!

    SvarSlett
  12. Dahlia-dilla er en flott dille. I år har jeg endelig klart å overvintre knollene mine. Om dem kommer igjen alle sammen, vil tiden vise, men frosten har i allefall ikke tatt dem.

    Håper snart denne kulda gir seg! Ønsker deg en fortsatt fin uke! Klem

    SvarSlett
  13. Så mange flotte Dahliaer. Blir spennende å følge veksten. Skal på Hagemessa i morgen, så ser ikke bort i fra at noen dahliaer blir med hjem ;) Ønsker deg fortsatt en fin uke

    SvarSlett
  14. Georginer er bare helt nydelig! jeg har også dille på de...det blir bare flere og flere! Jeg sår og sparer knoller...ellers blir det med nye knoller med hjem fra gartneriet også! Håper det blir et godt georgine sommer i år! Lykke til!!
    Ha en fin kveld!

    SvarSlett

Takk til de som tok seg tid :)