torsdag 11. september 2014

Litt indian summer


følelse når dagtemperaturen ligger på rundt 20 grader. Ikke fullt så varmt på om natta, men man kan da ikke få i pose og sekk heller.


Etter en slowstart bestemte plutselig blomkarsen seg for å blomstre opp. Jeg liker disse litt gammeldagse blomstene med den rare lukten.


Også en treging er denne storkenebb Silvias choise. Sparsom blomstring med ganske vanlige blomster.


Denne humla var utrolig kjei. Lea (rørte) ikke på en fot, sjøl om den ble avbildet fra alle kanter.


Fra hjørnebedet.

Rose kjøpt i år, håper at denne vokser seg stor og flott, da nypene er knallrøde og veldig dekorative.
Rosa heter Schneekopfe, er en rugosahybrid med lyserosa og ganske enkle, koppformede roser.


Favorittlilja rakk blomstringa i år, til tross for at den ble glemt i kjelleren til langt utpå sommeren. Nå gjenstår bare problemet med å få overvintret den. Og navnet er Navona.


Høst i bedene.


En selvsådd cosmos double click eller noe i den duren. De enkle cosmosene oppførte seg veldig greit etter at de ble sådd, men disse doble var ikke så ivrige.

Ja, ja, å sånn går dagan.....


                                                -Turid

8 kommentarer:

  1. Ja, det er nydelig vær her også for tiden med over 20 grader hver dag. Vi klager ikke på det! ;-) Så nydelig den nederste cosmosen er! Min erfaring er også at de enkle er lettere å få til.

    Angående den liljen så skulle vel den klare seg ute hos deg? Det er en asiatisk lilje, og er herdig som bare det.

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  2. Blomkarse er fargerike og dekorative blomster. Kjekt med litt Indian summer i september. Mange fine blomsterbilder.

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  3. Nydelige bilder :D

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  4. Ja, helt utrolig vær for tiden. Høsten puster sakte og lar sommeren få holde på litt til. Hos meg ligger humlene utslått rundt på blomstene også:) Herlig med blomkarse. De har en sikker plass hos meg hvert år. I år var de litt trege, men er i full sving nå.

    SvarSlett
  5. Det gjelder å nyte det fine været! Blomkarse pleier jeg også å ha, men i år glemte jeg å så den...

    SvarSlett
  6. Herlig! Det er skikkelig deilig med en utsettelse på reg og kulde?! God helg!

    SvarSlett
  7. Nydelige blomster til og med i september! Det kan jeg like=) God helg til deg når det tid kommer=) Vibeke

    SvarSlett
  8. Så fine bilder! Blomkarse er en av mine favoritter, ja og kuletistel (som jeg aldri får til) og ikke minst cosmos. Full sommer i hagen din enda, sånn er det ikke her :) god helg :)

    SvarSlett

Takk til de som tok seg tid :)