tirsdag 27. mars 2012

Hvaskjera?

Tross alt er jeg ikke vant med at hvitveisen blomstrer i mars her omkring. Hvitveis er den blomsten vi plukker å pynter med på 17 mai. Se hva jeg fant på eftasturen.


Det var uendelig mye av den i denne skråningen, dessverre var været overskya, så veisene var ikke helt åpne.


Her har et knippe av de kommet inn på bordet. "Vasen" er et bruktfunn kjøpt i vinter med tanke på disse skjønne vårlige og små bukettene. Resten av kvelden satt jeg mest å beundret denne deilige buketten, tv er oppskrytt når det er blomster tilstede *blunk*

                              Ha en deilig vårdag, hilsen vårTua

10 kommentarer:

  1. Ja jeg har funnet hvitveis og blåveis veldig tidlig i år , her er det ganske tidlig bestandig men ikke sååå tidlig .

    Men nydelige er de og de passet godt i tinnvasen.

    Ha en fin dag , klem fra Marit.

    SvarSlett
  2. Hvitveis i mars, nei det er ikke vanlig! Her er den på topp rundt 17. mai, men det er vel ingen ting som er vanlig når det gjelder været lenger!

    Håper du får en fin dag.

    SvarSlett
  3. Vakkert med hvitveis... MEN... det er noe skummelt som skjer med klimaet vårt, tenker jeg.... 20 + og hvitveis/blåveis i mars, det stemmer ikke liksom...
    Hva skjer med Moder Jord?
    Ha en flott dag, og nyt hvitveisen.
    Klemmer

    SvarSlett
  4. Ja, en kan jo begynne å lure. Som du sier, hvitveis er ofte pynt til 17. mai... Men vi får ikke gjort noe med dette været, så vi får bare nyte det så lenge det varer. Ha en flott dag!

    SvarSlett
  5. heisan.
    No er det så mange som melder om kvitveis at eg må visst prøva å
    koma meg ut ein liten tur. Er jo så fint !!
    ha ein fin dag :)

    SvarSlett
  6. Det er ganske spesielt dette været i år. Men hvitveis har jeg ikke sett noe til enda.

    SvarSlett
  7. Hei på deg :))
    Arbeids lyst ???? Skulle bare vist hvordan det så ut rundt her ;))
    Med tette lunger og svette som renner kan jeg ikke si jeg har så mye av det. Mere tvinge seg selv tror jeg :))
    Fikk tak i litt for massse finn.no ting,hi hi

    God dag til deg

    Klem Bente

    SvarSlett
  8. Tiden är ut av ledd, helt klart, men vad gör det med en så vacker liten bukett. Du hittar säkert något annat till17 maj :)

    SvarSlett
  9. Ja nå går det neste for fort...
    Og du sjekk bloggen til aurikkelmannen, jeg la inn linken hans nå...sukk:) Snakker om sikleblomster, godt ord:)

    SvarSlett
  10. Imponerende tidlig hvitveisblomstring hos deg!

    SvarSlett

Takk til de som tok seg tid :)