søndag 4. mai 2014

Det er håp in the hanging snor.

For jammen våres det her også, utrulig tregt går det, men det er vel bare _den_ følelsen når andre blogger om roser som nesten blomstrer........


Hageselfie :)


Den eneste iris reticulataen som kom igjen andre året. Må iallefall ha flere av disse neste år.


Nusselige krokuser fortsatt.


Prydepletreet Dolgo, omdøpt til stælken. Snøhøyden eller snødybden, eller hva man skal kalle det, var over epletreet. Når snøen ble kram og falt sammen dro den med seg alle greinene på dette og mange andre trær i hagen. Hmm, må si jeg fortsatt lærer ihårt (dialekt for noe) hårt (dialekt for hvert) år.

,

Jara (jadda), bare bed i alpine strøk :)


Blommer til og med, kuleprimula, primula denticulata.


Ha ha, trodde du snøen var vekk? Å neida, det er fortsatt snø igjen, men jammen begynner det å hjelpe på nå.

PS. På tirsdag 6 mai klokka 19.00. kommer Tommy og Kenneth i fra gardenliving til bygda vår. De holder foredrag om stauder og har med seg stauder for salg. Seansen foregår å Aulestad i Follebu. Bjørnstjerne Bjørnssons hjem, der Gausdal hagelag er så heldige å ha base.
Velkommen, velkommen :)


                                 -Turid i vårmodus.

7 kommentarer:

  1. Ja, se det ja, nå begynner det virkelig å hjelpe på hos deg. Jeg har også kuleprimula som blomster på nordsiden av huset, så da har du jo tatt igjen meg ;-)
    Ingen roseknopper å melde om herfra, nei...
    Heldige dere som får besøk av de. Det kan jo hende du får med deg noen nye planter hjem!

    SvarSlett
  2. Se der ja, nå kan du jo si at det er skikkelig vår, selv om det er bittelitt snø igjen=) Vært litt høststemning her i det siste med snø, sludd og kalde dager. Håper den nye uka blir super=) Vibeke

    SvarSlett
  3. Nå begynner det å ligne noe hos deg også, kan tenke meg at det er deilig! Så heldige dere er som har base på Aulestad - det er jo en helt fantastisk plass!
    Klem!

    SvarSlett
  4. Det ordner seg - det blir vår hos deg også. Og jeg gråter litt med deg, stælken din og syrinene mine i skogshagen har fått samme type skade. Altfor mye tung snø som spjælet greinene i vårsmeltinga. Sånn er det noen ganger...

    SvarSlett
  5. Helidge oss som får ha vinter så lenge - hi,hi...
    Lar du epletrestakane dine bare stå? Snøen har tatt mitt plommetre, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre med stakan - men kanskje det kommer med nye greiner etter hvert...
    Ja,ja... vi får nyte dagene som de kommer - nå regner det i alle fall her, men er spådd snø i natt :(.

    Klem

    SvarSlett
  6. Det er en ting at det er mye snø men at den skal rasere tærne også er kjedelig.
    Du har jo mange fine vårblomster, vår iris vil jeg ha til neste vår for de er så flotte.

    Her pøser det ned i dag så jeg er litt husmor,, og det trengs,,

    Ha en fin dag Turid.

    SvarSlett
  7. Er sen vår tingen? Her kneler de fleste staudene som er kommet alt for langt. De liker definitivt ikke frost og kalde dager.
    Lykke til med epletre og kos deg i drivhuset..(ser at alle kommentarene jeg skrev i går er borte vekk)
    Eirin

    SvarSlett

Takk til de som tok seg tid :)