mandag 16. april 2012

Ble ikke helt ferdig

Er ikke helt ferdig med hagemessa enda. Det er en deilig og berusende følelse å være igang med hagesesongen igjen. Det ser ikke sånn ut ute i hagen at det er igang riktig enda, men pytt, det kommer. Her en litt mer utførlig rapport over fangsten på lørdag.

Disse vil ta seg fint ut i hagen utpå sommeren.




Alle røtter og knoller som ble kjøpt på hagemessa har nå kommet i pottejorda. Dahlia står i stuetemperatur, mens hosta og peoner står på et kjølig og lyst kjellerrom. Aner ikke om peoner og hosta overlever behandlingen, men ute er det vinter.


Stemor i ei stygg blå utoginn kasse. Hadde planer om å bytte ut gule påskeliljer med lilla stemor i vaskefatet på trappa, men sånn ser det ut akkurat nå. Bare se på bildet nedenfor. Ørlitt deprimerende, men jeg antar snøen forsvinner dette året også......



De aller nusseligste varigerte salvier, kjøpt hos Hagemo planter. Fikk ekstremt lyst på flere pelliser når jeg var der, men om dere så hvordan pelliskompentansen min er, var det bra jeg sto imot. Kjøper ikke planter for å avlive dem heller.


                              Hilsen en fortsatt nedsnødd Tua

2 kommentarer:

  1. Hei!
    Skjønner veldig godt at du har hagemessa i blodet enda. Jeg skal leve på dette helt til neste år :)
    Mye flott du kjøpte. Det var vanskelig å bestemme seg ved det løktorget.

    Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  2. Åh, jeg ser fram til jeg kan gå litt bananas på det løktorget - kanskje neste gang (hvis det er der da) Akkurat nå har jeg ikke plassmuligheter. Må forte meg å opparbeide litt blomsterplass i sommer :)

    SvarSlett

Takk til de som tok seg tid :)